Automobilky inovujú svoje vozidlá nielen z hľadiska výbavy pod kapotou či dizajnu. Inovujú aj funkcie, ktoré tak dokážu lepšie slúžiť vodičom a významne im uľahčovať každodenný život. Do tejto kategórie možno zaradiť aj posledný počin značky Škoda Auto, ktorá sa teší ohromnej popularite ako v Česku, tak aj na Slovensku.
Ako píše portál MobilMania.cz, majitelia vybraných modelov už po natankovaní nemusia chodiť terminálom a platiť za palivo osobne. Konkrétne ide o funkciu s názvom Pay to Fuel. A v podstate funguje veľmi jednoducho.
Bežne tankovanie funguje tak, že zastavíme na čerpacej stanici, vyberieme si palivo, strčíme hadicu do nádrže a tankujeme. Potom, samozrejme, treba hadicu vybrať, vrátiť späť na stojan a odísť do vnútra pobočky čerpacej stanice, aby sme za natankované palivo zaplatili.
Automatická platba, žiadne čakanie
Pri vybraných modeloch Škoda je však tento proces po novom trochu odlišný, a to v dobrom zmysle slova. Je totiž oveľa rýchlejší a efektívnejší. Vodič stále musí vystúpiť z auta a natankovať, no nemusí za palivo platiť pri pokladni. Jednoducho otvorí funkciu Pay to Fuel, ktorú nájde v infotainmente svojho vozidla. Predtým, ako začne tankovať, zadá v tejto funkcii iba číslo tankovacieho stojanu. Akonáhle je tankovanie ukončené, platba prebehne automaticky, a to prostredníctvom pripojenej platobnej karty.
To znamená, že po natankovaní nemusíte absolvovať niekedy dlhé čakanie v radoch, čím dokážete ušetriť kopu času.
Obmedzená dostupnosť
Samozrejme, táto možnosť nefunguje vždy a všade. Nateraz je dostupná u českých susedov, pričom ponúka kompatibilitu so všetkými čerpacími stanicami siete OMV. Podpora je taktiež obmedzená aj z hľadiska vozidiel. Funkciou Pay to Fuel disponujú iba tie vozidlá, ktoré sú vybavené infotaimentom s dotykovou obrazovkou o veľkosti aspoň 9 palcov a navigáciou. Pokiaľ si nie ste istí, či vaše zariadenie spĺňa stanovené podmienky, môžete si jeho kompatibilitu rýchlo overiť zadaním kódu VIN na webových stránkach Škoda Connect.
Služba je poskytovaná v rámci spolupráce automobilky so spoločnosťami Parkopedia a Ryd. Pokiaľ ide o spôsob platby, aktuálne sú podporované všetky bežné platobné karty, pričom do budúcna by mali byť akceptované aj tzv. fleetové karty.
Dobrou správou je, že funkcia by časom mala expandovať na ďalšie trhy. Či sa medzi nimi bude nachádzať aj Slovensko však nateraz nie je známe. Momentálne Pay to Fuel funguje okrem Česka aj v Belgicku, Dánsku, Španielsku, Luxembursku, Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku. Škoda nepochybne bude pracovať aj na tom, aby bolo možné túto funkciu v budúcnosti využiť aj pri tankovaní na iných čerpacích staniciach, než OMV.
Jedna novinka za druhou
Táto správa prichádza relatívne krátko po tom, čo Škoda oficiálne predstavila svoje nové plne elektrifikované SUV s názvom Elroq. Ide o cenovo dostupnejší elektromobil, ktorý láka nielen atraktívnym dizajnom s úplne novým farebným prevedením (Timiano), ale aj slušnými jazdnými vlastnosťami. Dodáva sa s tromi veľkosťami batérie a v štyroch výkonnostných verziách.
Základný model nesie označenie Elroq 50. Je vybavený akumulátorom s kapacitou 55 kWh, ktorá poskytuje dojazd na vyše 370 km. Sprievod mu robí elektromotor na zadnej náprave s výkonom 125 kW a maximálnym krútiacim momentom 310 Nm. Variant Elroq 60 je vybavený batériou s kapacitou 63 kWh, ktorá by mala vystačiť na vyše 400 km jazdy. Elektromotor v tomto prípade dosahuje výkon 150 kW. Krútiaci moment ostáva nezmenený (310 Nm), rovnako ako maximálna rýchlosť (160 km/h).
Potom tu máme dvojicu najvýkonnejších verzií. Nižšia z nich nesie označenie Elroq 85 a pýši sa akumulátorom s kapacitou 82 kWh či elektromotorom na zadnej náprave s výkonom 210 kW. Krútiaci moment činí 545 Nm. Model Elroq 85x sa líši tým, že je vybavený ešte jedným elektromotorom na prednej náprave, takže ponúka pohon všetkých štyroch kolies. Obidve tieto verzie dokážu vyvinúť maximálnu rýchlosť 180 km/h.
Cena vozidla v Česku začína na 799-tisíc Kč. V eurozóne by sa mal predávať od 33-tisíc eur. Podrobnejšie si o elektromobile môžete prečítať v samostatnom článku, ktorý nájdete na tomto odkaze.