Spoločnosť Microsoft sa rozhodla aktívne riešiť otázku, prečo herní vývojári často uprednostňujú iné platformy pred Xboxom. Napriek tomu, že konzola je na trhu už dlho a zaznamenala úspech najmä s modelom Xbox 360, v celkových predajoch zaostáva za konkurenciou. Microsoft verí, že jedným z hlavných dôvodov je nedostatok dostupných hier pre ich platformu.
Nová iniciatíva: Xbox Research
Aby lepšie porozumeli potrebám a prekážkam vývojárov, Microsoft vytvoril tím Xbox Research. Tento tím má za úlohu komunikovať s hernými štúdiami, zbierať spätnú väzbu a ponúkať technickú pomoc. Program je otvorený všetkým členom vývojárskych tímov, vrátane marketingových odborníkov, dizajnérov či komunitných manažérov.
Vedúca výskumného oddelenia v divízii Xbox, Deborah Henderson, vysvetľuje: „Chceme počuť názory všetkých, ktorí sa podieľajú na tvorbe hier, aby sme im mohli uľahčiť prácu a zlepšiť celkový zážitok pre hráčov.“
Prečo je to tak?
Tím Xbox Research sa zameriava na identifikáciu konkrétnych dôvodov, prečo vývojári obchádzajú platformu Xbox. „Ak nevyvíjate hry pre Xbox, radi by sme vedeli dôvod,“ dodáva Henderson. Spoločnosť dúfa, že získané informácie im pomôžu zlepšiť nástroje a služby, ktoré ponúkajú vývojárom, a tým zvýšiť atraktivitu svojej konzoly.
Nie je tajomstvom, že niektoré populárne hry majú na Xboxe oneskorené vydanie alebo sa na platforme vôbec neobjavia. Napríklad hra Baldur’s Gate 3 bola dostupná na Xboxe až niekoľko mesiacov po jej uvedení na konkurenčnom PlayStation 5, hlavne kvôli technickým komplikáciám s menej výkonným Xbox Series S. Rovnako spoločnosť Capcom oznámila, že ich nové kolekcie bojových hier budú na Xboxe dostupné až v roku 2025 z technických dôvodov.
Microsoft si uvedomuje, že bez aktívnej spolupráce s vývojármi nemôže konkurovať ostatným platformám. Prostredníctvom programu Xbox Research chce vytvoriť priaznivejšie podmienky pre tvorbu hier na Xboxe a odstrániť existujúce prekážky. Týmto prístupom sa snaží zabezpečiť, aby hráči mali prístup k širšiemu spektru kvalitných titulov.