Na Slovensku figuruje mnoho úradov, s ktorými musíme ako-tak pravidelne komunikovať. Preto je potešujúce, že mnohé z nich relatívne často prichádzajú s novinkami vďaka ktorým je interakcia s nimi oveľa pohodlnejšia a rýchlejšia. Jednu takúto novinku po novom zavedie aj Finančná správa (FS).
Ako uvádza v tlačovej správe na svojom webe, úrad od roku 2022 komunikuje so svojimi klientami vo vzťahu ku všetkým druhom dane elektronickou formou. Teraz ich informuje o zmenách týkajúcich sa elektronických úradných dokumentov, ktoré sú doručované prostredníctvom Ústredného portálu verejnej správy (ÚPVS).
Zmeny to však budú pozitívne, pričom vyplývajú z úprav učinených v rámci ÚPVS. Komunikácia s úradom bude vďaka nim oveľa efektívnejšia.
Finančná správa umožní samostatnú autorizáciu
V súčasnosti sú klienti, ktorí využívajú elektronickú schránku na ÚPVS, zvyknutí, že elektronický úradný dokument (EÚD) pozostáva zo spoločne autorizovaného eFormulára a PDF dokumentu. Presne to sa o pár dní zmení. Po novom ho bude tvoriť samostatne autorizovaný PDF dokument. Pokiaľ ide o eFormulár, aj ten bude autorizovaný samostatne a doručovaný do schránok na ÚPVS. Nevystupuje pritom ako súčasť EÚD.
Inými slovami, v dôsledku zmien bude možné samostatne autorizovať ako PDF dokument, tak aj eFormulár, čo by malo viesť predovšetkým k rýchlejšej a efektívnejšej komunikácii, a teda k rýchlejšiemu a efektívnejšiemu vybavovaniu potrebných záležitostí.
Doposiaľ bol PDF dokument spoločne autorizovaný s eFormulárom v rámci jedného tzv. podpisovaného kontajnera.
Čo sa týka klientov, ktorí využívajú elektronickú schránku na ÚPVS, pričom ju majú aktivovanú na doručovanie, sa EÚD zobrazí ako samostatne autorizovaný PDF dokument v sekcii príloh. Platí, že elektronicky autorizovaný PDF dokument bude možné využiť na právne účely s rovnakými právnymi účinkami.
Uvedené zmeny budú platné už o pár dní, presnejšie od 12. októbra.