Niektoré automobilky už majú väčšinu príprav za sebou, iné kvôli tomu budú musieť stiahnuť svoje výrobky z trhu. O GSR2 sa zatiaľ príliš nehovorí, no má potenciál výrazne zmeniť celý automobilový priemysel.
EÚ má jeden cieľ. A ide za nim tvrdo
Európska únia sa už istý čas snaží zvyšovať bezpečnosť na cestných komunikáciách s cieľom čo najviac znížiť počet zranení a hlavne počet smrteľných nehôd. Neplatí to len pre cestujúcich v autách, ale aj pre motorkárov, cyklistov či chodcov. Do roku 2050 by EÚ chcela dosiahnuť takmer nulové úmrtia z dôsledku dopravných nehôd, čo je teda poriadne ambiciózny plán.

Vybrať sa tým správnym smeroch chce prostredníctvom regulácie GSR2 (General Safety Regulations 2), ktorou výrazne sprísňuje pravidlá pre všetky predávané vozidlá. Nový predpis pritom začne platiť už v júli 2024 a pozostáva z približne 100 rôznych požiadaviek týkajúcich sa rôznych kategórií vozidiel. 10 z nich však predstavuje akúsi čerešničku na torte.
Automobilky to nebudú mať jednoduché. Pri svojich autách musia inovovať výrobu alebo konkrétny model jednoducho prestať vyrábať. Niektoré, najmä menšie modely, tak môžu z trhu zmiznú úplne. Pre automobilky by bolo nerentabilné modernizovať výrobný proces.

GSR2 požiadavky platné k júlu 2024
- Alkoholový imobilizér s predispozíciou
- Systém varovanie pred opustením jazdného pruhu
- Záznamové zariadenie o udalostiach – nehodách
- Rozpoznávanie dopravných značiek s upozornením na rýchlosť
- Signál núdzového zastavenia
- Upozornenie na únavu vodiča
- Asistent pre jazdu v jazdnom pruhu
- Dažďový a svetelný senzor
- Zadné parkovacie senzory
- Pokročilý systém núdzového brzdenia