Dojazd je stále jedným z najviac kritizovaných faktorov v súvislosti s elektrickými vozidlami. A hoci je pravda, že v mnohých prípadoch je stále značne obmedzený, situácia sa postupne zlepšuje, a to veľkými krokmi. Dôkazom je aj spoločnosť Panasonic, ktorá má vo svojom portfóliu batériu s prinajmenšom obdivuhodnými kapacitami.
Ako píše server Interesting Engineering, konkrétne ide o lítium-iónovú batériu 4680. Oproti bežným článkom 2170 vraj ponúka mnohonásobne vyššie, resp. lepšie kapacity. V rámci dojazdu nový akumulátor sľubuje až 5-násobne dlhší dojazd.
Spoločnosť taktiež tvrdí, že na produkciu stačí menej článkov, čo vedie k efektívnejšiemu procesu montáže batérií a v konečnom dôsledku aj znižuje náklady na výrobu elektrických vozidiel. To znamená, že vďaka novej batérii môžu byť o čosi lacnejšie, a teda dostupnejšie pre zákazníkov.
Batériu 4680 mala spoločnosť vyrobiť za využitia svojich 30-ročných skúseností v oblasti lítium-iónových technológií. Pýši sa svojou pozíciou priekopníka v rámci hromadnej výroby vysokovýkonných batériových článkov, pričom očakáva, že jej nový výtvor v odvetví stanoví nový referenčný štandard.
Ambiciózne plány
Výroba batérií 4860 bude prebiehať na území západného Japonska, konkrétne v továrni Wakayama. Okrem toho bude plniť úlohu aj akéhosi demonštračného centra nových produktov a spôsobov výroby. Továreň tak bude zohrávať kľúčovú úlohu pri kontinuálnom navyšovaní štandardov kvality a konkurencieschopnosti nielen lítium-iónových batérií z dielne Panasonic. Procesy, ktoré sa v nej po novom testujú, vraj budú časom zavedené aj v ďalších továrňach po celom svete.
Aktuálnym plánom spoločnosti je, aby sa do marca budúceho roku v továrni Wakayama podieľalo na vývoji a výrobe batérií novej generácie približne 400 zamsetnancov.
Kazuo Tadanobu, prezident a výkonný riaditeľ Panasonic Energy, neskráva svoje nadšenie späté s hromadnou výrobou batérií 4680. Podľa neho predstavujú výsledok dlhoročných skúseností s výrobou lítium-iónových akumulátorov, pričom je presvedčený, že v odvetví batériových technológií pre elektromobily spôsobí významnú revolúciu.
Spoločnosť pridaním novej batérie do svojho sortimentu cieli na uspokojenie širšej škály potrieb, čím by sa mala podporiť rozsiahlejšia adopcia elektrických vozidiel. A to by naozaj bolo prospešné, keďže v súčasnosti sa elektromobilom nedarí až tak dobre, ako dávnejšie udávali očakávania priemyslu.
Myslí aj na životné prostredie
Panasonic taktiež upozorňuje na svoju ambíciu dosiahnuť prakticky nulové emisie oxidu uhličitého (CO2) v rámci svojich výrobných procesov, o čo sa snaží aj aktívnejším využívaním energie z obnoviteľných zdrojov. Jej ekologický prístup už mal byť úspešne implementovaný na základni Moriguchi a v továrni Kaizuka, ktorá sa nachádza v Osake. Od septembra tak uhlíkovú neutralitu dosahuje na všetkých deviatich domácich základniach. Všetky základne by mali uhlíkovú neutralitu dosiahnuť do marca roku 2029.