TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: AKTUÁLNE: Lidl úplne ZRUŠÍ službu, ktorú poznáme roky
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

AKTUÁLNE: Lidl úplne ZRUŠÍ službu, ktorú poznáme roky

Obchodné reťazce jeden po druhom menia ponúkané služby. Chcú ušetriť životné prostredie.

30. októbra 2024 13:55
Lukáš Zachar
30. októbra 2024
Zdieľať
4 min
Zdieľať
V skratke
  • Lidl zrušil svoj štvrťkový papierový leták, všetky akcie budú v hlavnom pondelkovom letáku
  • Kaufland umožňuje zákazníkom zvoliť si, či chcú potvrdenie z platobného terminálu
  • Tesco prešlo na výlučne digitálne letáky už začiatkom roka 2023

V súčasnej dobe dochádza k významným zmenám v spôsoboch, akými obchodné reťazce komunikujú so svojimi zákazníkmi. Lidl oznámil, že ruší jeden zo svojich pravidelných papierových letákov, čím sa pripojil k trendu, ktorý už pred časom zaviedol Kaufland. Oba reťazce, patriace pod nemeckú skupinu Schwarz Group, tak zjednotili svoju marketingovú stratégiu smerom k digitalizácii a ekologickejšiemu prístupu.

Zmena v komunikácii so zákazníkmi

Obchodné reťazce tradične využívali tlačené letáky na propagáciu svojich akciových ponúk a zliav. Tieto materiály sa pravidelne distribuovali do domácností a boli dostupné aj priamo v predajniach. V čase vysokej inflácie sa záujem zákazníkov o výhodné nákupy ešte viac zvýšil, čo viedlo k častejšiemu sledovaniu týchto ponúk.

Väčšina obchodov vydáva hlavný leták každý týždeň, často doplnený o krátkodobejšie akcie. Lidl sa však rozhodol zefektívniť túto komunikáciu a zrušil svoj štvrtkový leták. Všetky akciové ponuky sú teraz sústredené do jedného hlavného letáku, ktorý platí od pondelka. Zákazníci tak dostanú prehľad všetkých zliav a noviniek v jednom materiáli, čo zjednodušuje ich orientáciu v ponuke.

Lidl
Zdroj: Depositphotos.com

Ekologický prístup a digitalizácia

Táto zmena nie je len o zjednodušení pre zákazníkov, ale aj o ekologickej zodpovednosti. Lidl dlhodobo preferuje digitálne formy komunikácie. Letáky sú dostupné vo forme emailových newsletterov, prostredníctvom aplikácií, na sociálnych sieťach či priamo na webovej stránke reťazca. Tento prístup nielen šetrí papier, ale umožňuje aj rýchlejšiu aktualizáciu ponúk a interaktívnejšiu komunikáciu so zákazníkmi.

Neprehliadnite

Pozor, peniaze, útoky
AKTUÁLNE: Štát vydal mimoriadne varovanie. TOTO z Lidl okamžite vráťte, peniaze dostanete aj bez bloku
Plastový pohár
Lidl chráni životné prostredie: Končí s predajom jednorazových plastových výrobkov
Lidl
Lidl láka na veľkú novinku. Bude v každej predajni

Podobný krok urobila aj spoločnosť Tesco, ktorá už na začiatku roku 2023 prešla výlučne na digitálne letáky. Spoločnosť týmto rozhodnutím ušetrí ročne tisíce ton papiera. Zákazníkov motivuje k registrácii v Clubcard aplikácii, kde môžu získať personalizované ponuky a výhody šité na mieru ich nákupným zvyklostiam.

Inovácie v oblasti pokladničných dokladov

Ekologické snahy obchodných reťazcov však nekončia pri letákoch. Kaufland nedávno predstavil novinku, ktorá umožňuje zákazníkom rozhodnúť sa, či si želajú vytlačiť potvrdenie z platobného terminálu po platbe kartou. Pri pokladni majú možnosť zvoliť si túto preferenciu, čo vedie k zníženiu spotreby papiera a redukcii odpadu.

Ak sa zákazník rozhodne potvrdenie nevytlačiť, pokladničný blok bude kratší, čo opäť prispieva k šetreniu zdrojov. Tento systém funguje na všetkých pokladniach, vrátane samoobslužných, a je dostupný pre všetkých zákazníkov, bez ohľadu na to, či využívajú vernostný program.

Budúcnosť bez papierových bločkov

Kaufland zároveň pracuje na ďalšom ekologickom riešení, ktoré umožní zákazníkom využívajúcim mobilnú aplikáciu a vernostnú kartu úplne sa vzdať tlače pokladničných dokladov. Takýto systém už funguje v niektorých iných reťazcoch a umožňuje ukladať bločky digitálne priamo do aplikácie. Zákazníci tak majú prehľad o svojich nákupoch na jednom mieste a prispievajú k ochrane životného prostredia.

Prechod na digitálne formy komunikácie a dokladov prináša viacero výhod. Zákazníci majú okamžitý prístup k aktuálnym ponukám a zľavám, môžu si ich jednoducho prehliadať na svojich smartfónoch či počítačoch. Personalizované ponuky a vernostné programy im navyše poskytujú výhody prispôsobené ich potrebám.

Prečítajte si aj

Máš iPhone a zvažuješ kúpu oficiálneho puzdra? Nerob to. Takto vyzerá to moje, ktoré stálo 60 €
Vodiči, POZOR: Tankovanie bude opäť drahšie. Čakajte VYŠŠIE ceny benzínu aj nafty (+ sumy)
Postrach spaľovákov: Tento čínsky elektromobil sa predáva len za 10 000 €!
TIP: 400 GB microSD karta Sandisk vo viac ako polovičnej zľave
TikTok si v USA už nestiahnu. Môžu si však kúpiť telefóny, ktoré ho majú nainštalovaný. Jeden stojí aj 48-tisíc €

Z ekologického hľadiska ide o významný krok smerom k udržateľnosti. Redukcia tlače letákov a bločkov znamená menej spotrebovaného papiera, čo prispieva k ochrane lesov a znižuje množstvo odpadu. Digitalizácia zároveň znižuje emisie spojené s distribúciou tlačených materiálov.

Obchodné reťazce na Slovensku sa aktívne zapájajú do ekologických iniciatív a prispôsobujú svoje stratégie moderným trendom. Prechod na digitálne letáky a doklady je reakciou na požiadavky zákazníkov aj na globálne výzvy v oblasti ochrany životného prostredia. Je pravdepodobné, že podobné kroky budú nasledovať aj ďalšie spoločnosti, čím sa digitálna komunikácia stane štandardom v retailovom sektore.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Aktuálne, peniaze, zdražovanie Prichádza až 25 % daň: Slováci ju zaplatia štátu povinne (platné od 1. 1. 2025)
Ďalší článok Nothing Phone (2a) Plus Community Edition Smartfón vytvorený komunitou: Nothing predstavuje unikátne zariadenie, vyrobí sa len 1 000 kusov!

Najčítanejšie

mimoriadne, EÚ
Už to začalo a ťažko to zastaviť: Európu čaká niečo, čo tu ešte nebolo. Pripraviť sa musia aj Slováci (čo sa deje)
10. decembra 2025
Wi-Fi router
Máte slabú Wi-Fi? Stačí použiť jednoduchý trik, skoro nikto o ňom nevie
10. decembra 2025
Peniaze, mzdy, príspevok, odvody, daň, 13. dôchodok, odliv mozgov, konsolidácia, rekreačné poukazy, platby
Štát schválil novú reformu. Niektorí Slováci dostanú príspevok viac ako 1 000 €
10. decembra 2025
Peniaze, euro, bankovky, mince, banky, štát
Veľká časť Slovákov by si mala skontrolovať schránku. Hrozí im totiž pokuta
11. decembra 2025

Najnovšie články

  • Pod vplyvom alkoholu si za volant už nesadnete. BMW zavádza revolučný systém
  • Odborníci upozorňujú na časovanú bombu Slovenska. Nie sú ňou dôchodky, ale prehliadaný problém
  • Priemerný dôchodok Slovákov presiahol 700 eur. Štatistika ukázala, ako rastú penzie
  • Google prezradil, čo Slováci najviac vyhľadávali. Mnohé výrazy prekvapili
  • Vaša výhra má skryté náklady. Prečo musíte daňovému úradu hlásiť mobil aj dovolenku?

Bude sa vám páčiť

diaľničné známky, diaľničná známka

Ročná diaľničná známka len za 21 eur vyvolala ošiaľ. Predával ju známy reťazec

4. decembra 2025

Lidl otvoril najväčšiu predajňu na Slovensku. Má podzemné parkovisko aj extra široké uličky

27. novembra 2025
parkovanie, platené parkovanie

Totálne im PRASKLI nervy: Obľúbené obchody spoplatnili parkovanie, vraj to inak nejde

17. novembra 2025
Lidl, pojazdné predajne

AKTUÁLNE: Lidl prekvapil konkurenciu. Spúšťa prvé pojazdné predajne. TOTO tu nakúpite a za rovnaké ceny

14. novembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?