BMW sa nevzdáva vývoja vodíkových palivových článkov, aj keď niektorí konkurenti už tento smer opustili. Spoločnosť plánuje uviesť tento druh pohonu na trh v roku 2028 a pri jeho vývoji spája sily s Toyotou, ktorá patrí medzi lídrov v tejto oblasti.
Cieľom spolupráce je vývoj tretej generácie palivových článkov, ktoré budú efektívnejšie a technologicky pokročilejšie. Okrem technického vývoja sa obidve spoločnosti zamerajú aj na lobovanie za podporu výstavby infraštruktúry, ktorú vodíková mobilita nevyhnutne potrebuje.
BMW problematiku pozná veľmi dobre
BMW má s vodíkom dlhoročné skúsenosti. Prvé pokusy s týmto palivom siahajú až do 70. rokov minulého storočia, keď automobilka testovala vodík ako palivo pre spaľovacie motory. Tento prístup vyvrcholil modelom BMW Hydrogen 7, ktorý sa vyrábal v obmedzených množstvách. Dnes však BMW uprednostňuje efektívnejšiu technológiu palivových článkov, pričom úspešne otestovalo prototyp modelu BMW X5 Hydrogen.
Toyota, ktorá sa tiež zaoberá vývojom vodíkových technológií, vidí v palivových článkoch budúcnosť ekologickej dopravy, hoci naďalej skúma aj možnosti spaľovania vodíka. Pre obe automobilky je vodík kľúčovým riešením pre budúcnosť bezemisnej dopravy, najmä v prípadoch, kde čisto elektrický pohon nemusí byť ideálnym riešením.
Spolupráca medzi BMW a Toyotou nie je novinkou. V minulosti už spolupracovali na vývoji športových modelov BMW Z4 a Toyota Supra, čo ukazuje ich spoločné vízie v oblasti automobilového priemyslu.