Viaceré banky na Slovensku avizujú výpadky svojich online služieb v najbližších dňoch, ktoré môžu ovplyvniť klientov pri využívaní internetového bankovníctva či mobilných aplikácií. Tieto odstávky sú plánované z dôvodu technických prác a zlepšenia služieb, no pre niektorých klientov to môže znamenať dočasnú nedostupnosť bankových služieb.
ČSOB vypne systémy na 7 hodín
Prvou bankou, ktorá upozornila na výpadok, je ČSOB. V nedeľu 8. septembra v čase od polnoci do 7.00 hod. dôjde k celkovej nedostupnosti služieb Moja ČSOB, aplikácie SmartBanking, webu a API služieb (PSD2). Banka uviedla, že tento krok je potrebný pre ďalšie zlepšovanie kvality jej služieb, a ospravedlnila sa za prípadné nepríjemnosti, ktoré môžu klientom vzniknúť.
Ďalšie obmedzenia postihnú klientov 365.bank a Poštovej banky už od piatka večera. Od 22.00 hod. v piatok 6. septembra do 6.00 hod. v sobotu 7. septembra budú nedostupné niektoré systémy 365.bank. Banka varovala, že počas tohto času nebudú klientom chodiť push notifikácie o platbách, no tie budú následne doručené po obnovení systémov. Ak plánujete online nákupy, 365.bank odporúča pripraviť si ePIN z aplikácie vopred, aby ste mohli úspešne potvrdiť platbu aj počas výpadku.
Bez mobilnej aplikácie
Poštová banka tiež plánuje odstávku elektronického bankovníctva v rovnakom čase ako 365.bank, teda v piatok od 22.00 hod. do soboty do 6.00 hod. V tomto období budú jej mobilná aplikácia a internet banking mimo prevádzky. Banka klientov vyzýva, aby si potrebné platby naplánovali dopredu.
Tieto plánované odstávky sú súčasťou pravidelnej údržby a vylepšení služieb, no pre klientov môžu znamenať dočasné nepríjemnosti pri prístupe k online bankovým operáciám.