Americká firma Tupperware Brands, ktorá sa preslávila výrobou plastových nádob pre domácnosť, požiadala spolu s niektorými svojimi dcérskymi spoločnosťami o súdnu ochranu pred veriteľmi. Tento krok je reakciou na výrazný pokles dopytu po jej produktoch a narastajúce finančné straty.
Pandémia priniesla krátkodobé oživenie
Počas pandémie COVID-19 zaznamenala spoločnosť dočasné zvýšenie predaja, keďže mnohí ľudia sa vrátili k domácej príprave jedál a potrebovali kvalitné nádoby na uskladnenie potravín. Avšak po uvoľnení opatrení sa dopyt opäť znížil. Okrem toho sa zvýšili náklady na suroviny, pracovnú silu a logistiku, čo negatívne ovplyvnilo ziskovosť firmy.
Generálna riaditeľka Laurie Goldmanová v tlačovej správe uviedla: „V posledných rokoch výrazne utrpela naša finančná pozícia v dôsledku náročného makroekonomického prostredia.“
Finančná situácia a záväzky
V podaní na konkurzný súd v americkom štáte Delaware spoločnosť odhadla hodnotu svojich aktív na 500 miliónov až 1 miliardu USD (približne 465 až 930 miliónov eur) a záväzky na 1 až 10 miliárd USD. Zároveň uviedla, že počet jej veriteľov sa pohybuje medzi 50 001 až 100 000.
Tupperware už približne štyri roky zápasí s finančnými problémami. Od tretieho štvrťroka 2021 zaznamenáva nepretržitý pokles tržieb, a to už šesť kvartálov po sebe. Jej hlavnú klientelu tvoria domácnosti s nízkymi a strednými príjmami, ktoré výrazne zasiahla vysoká inflácia a rastúce životné náklady.
Snaha o reštrukturalizáciu
V roku 2023 spoločnosť dosiahla dohodu s veriteľmi o reštrukturalizácii svojich dlhových záväzkov. Taktiež uzavrela zmluvu s investičnou bankou Moelis & Co, ktorá jej má pomôcť pri hľadaní strategických alternatív a možných riešení finančnej situácie.
Osud spoločnosti, ktorá bola kedysi symbolom inovatívnych riešení pre domácnosť, je teraz neistý. Tupperware bude musieť nájsť nové spôsoby, ako prilákať zákazníkov a prispôsobiť sa meniacim sa trhovým podmienkam. Konkurencia v oblasti skladovania potravín sa zvýšila, najmä s príchodom lacnejších alternatív a ekologických riešení.
Tupperware Brands stojí pred náročnou úlohou obnoviť svoju finančnú stabilitu a získať späť dôveru zákazníkov. Či sa jej podarí prekonať tieto prekážky, ukáže až čas a efektivita prijatých opatrení.