Packeta na Slovensku vystupuje ako jedna z najobľúbenejších doručovacích služieb, a to nielen vďaka rýchlemu vybavovaniu zásielok, ale aj prvotriednym službám, ktoré poskytuje svojím zákazníkom. Medzi nimi rozhodne nechýbajú Z-BOXy, čiže stanice, prostredníctvom ktorých možno zásielky nielen pohodlne preberať, ale aj odosielať. Ich počet v našej krajine prudko rastie.
Spoločnosť však nemení len ich počet, ale aj dizajn. V tlačovej správe obdržanej našou redakciou informuje, že samoobslužné Z-BOXy na výber zásielok už nebudú len červené. Predstavila celkovo šesť nových dizajnov, ktorých ambíciou je oveľa lepšie splývať s prostredím našich miest a obcí a nevytvárať tak zbytočný vizuálny smog.
Nové farby majú lepšie zapadať do lokality okolo Z-BOXov. Zákazníci sa však nemusia báť, že by ich bolo v dôsledku tejto zmeny ťažšie nájsť.
Alexander Jančo, výkonný riaditeľ Packety, uviedol, že spoločnosť len nedávno oznámila svoj cieľ do niekoľkých mesiacov po celom Slovensku postaviť až 1 000 nových Z-BOXov, aby bola ešte lepšie pripravená na nadchádzajúcu vianočnú sezónu a zákazníkom tak včas doručila všetky darčeky objednané z e-shopov, a to aj v tých najviac vyťažených dňoch.
Packeta volí zodpovedné budovanie
O to dôležitejšie je pre firmu zodpovednejšie budovanie Z-BOXov, aby neškodili podobe našich miest. Packeta má k dispozícii hneď šesť nových vizuálov, z ktorých bude citlivo vyberať tak, aby vzhľadovo ideálne zapadli do konkrétnej lokality.
Čo to znamená? Tradičný červený polep na nových Z-BOXoch nahradí biela, béžová alebo sivá farba. Tie vraj dokážu lepšie splývať s fasádami rezidenčných projektov či administratívnych budov. Pre Z-BOXy, ktoré sa nachádzajú v parkoch alebo zelených lokalitách, bude zase k dispozícii polep v tmavozelenej alebo svetlozelenej farbe.
Pokiaľ ide o šiestu farebnú verziu, tá bude môcť byť plne prispôsobená partnerom alebo špecifickej lokalite. V praxi tak môže takýto Z-BOX dostať dizajn s ilustráciou špecifickou pre danú lokalitu, napríklad panorámu Bratislavského hradu alebo kresbu parku so stromami a lavičkami. Možné je tiež aj vytvorenie špecifického vizuálu s fotkou vo farbách partnera či konkrétneho miesta.
Jančo doplnil, že spoločnosť stále hľadá lokality pre niektoré nové Z-BOXy. Desiatky vraj pribudnú aj pri obchodoch sietí Kaufland či Lidl. Ozývať sa potom majú tiež developeri rezidenčných a administratívnych projektov.
Packeta sa snaží svoje samoobslužné boxy budovať s ohľadom na okolité prostredie z dlhodobého hľadiska. Vlani preto spolupracovala nielen s mestami, ale aj súkromnými spoločnosťami. Mnohé Z-BOXy taktiež majú v hornej časti zabudované solárne panely, vďaka ktorým sú energeticky plne sebestačné a môžu tak byť umiestnené prakticky kdekoľvek.
Čo sa týka viditeľnosti, o tú sa netreba strachovať. K dispozícii je totiž bezplatná mobilná aplikácia, prostredníctvom ktorej môžu zákazníci vždy nájsť presnú lokalitu vybraného Z-BOXu. S hľadaním pritom pomáhajú aj fotografie.
1 000 nových Z-BOXov
Packeta dáva jasne najavo svoje odhodlanie byť zákazníkom nápomocná, nech už bývajú kdekoľvek. V tomto smere možno poukázať na už zmienenú ambíciu do vybudovať až 1 000 nových Z-BOXov v priebehu šiestich mesiacov, ktorú spoločnosť oznámila v júli. Rozprestierať sa budú po celej krajine, vďaka čomu k nim budú mať jednoduchší prístup tisíce až státisíce zákazníkov.
Spoločnosť tak reaguje na rastúcu popularitu výdajných miest. Dávnejšie uviedla, že v priebehu januára si túto formu doručovania zásielok zvolilo až 57 percent zákazníkov, a teda predbehlo aj bežné doručovanie kuriérom priamo na adresu.
Nové Z-BOXy pribúdajú a budú pribúdať aj v areáloch predajní Lidl a Kaufland. Konkrétne pri predajniach Kaufland má vyrásť 53 nových Z-BOXov, zatiaľ čo pri predajniach Lidl ich pribudne 30. Zákazníci týchto obchodov si tak na jednom mieste budú môcť vybaviť nielen nákup potravín či návštevu lekárne, ale aj vyzdvihnúť či podať svoje zásielky.
Vyzdvihnutie zásielok bez aplikácie
Koncom júla spoločnosť oznámila ďalšiu skvelú novinku. Do konca roka chce na všetky svoje Z-BOXy nainštalovať klávesnice, vďaka ktorým bude na otvorenie schránky a prevzatie zásielky potrebný iba kód z mobilnej aplikácie alebo SMS správy.
V praxi táto inovácia funguje veľmi jednoducho. Po doručení zásielky do zvoleného Z-BOXu bude zákazníkovi doručená správa obsahujúca šesťmiestny kód. Obdrží ju na e-mail, ako aj vo forme oznámenia v aplikácii Packeta či prostredníctvom SMS správy. Tento kód zákazník potom už len zadá na klávesnici Z-BOXu, stisne tlačidlo pre potvrdenie a ak je kód zadaný správne, otvorí sa mu príslušná schránka.