Európska únia (EÚ) chce od roku 2035 úplne zakázať predaj nových vozidiel so spaľovacím motorom. Aby to však bolo možné, ruku k dielu musia priložiť všetky členské štáty, vrátane Slovenska. Háčik je v tom, že u nás prebieha elektrifikácia veľmi pomalým tempom. Príčinou sú de facto nulové stimuly od štátu, ako aj nedostatočná nabíjacia infraštruktúra. A pociťuje to aj polícia.
Policajný zbor Slovenskej republiky (PZ SR) v minulom roku dostal od štátu 1 400 kusov automobilovej techniky, z čoho veľkú časť tvorili automobily s elektrickým a plug-in hybridným pohonom. Príslušníci zboru však natrafili na celkom vážny problém, ktorý im využívanie elektromobilov značne komplikuje.
V krajine vraj nie je k dispozícii dostatok nabíjacích staníc, čo znamená, že policajti často nemajú svoje nové elektrické modely kde nabíjať. A to, pochopiteľne, nie je ideálne. Asi sa však niet čo čudovať, keďže nedostatočná nabíjacia infraštruktúra je problém, ktorý je na Slovensku predmetom hojnej kritiky už dlhšiu dobu.
O stave sa rokuje
Na situáciu zareagovalo už aj Ministersttvo vnútra Slovenskej republiky (MV SR). Konkrétne hovorca rezortu Matej Neumann uviedol, že aktuálne prebiehajú potrebné analýzy a rokovania o rozšírení siete nabíjacích staníc.
Účinné riešenie bude musieť prísť čo najskôr. Ako bolo spomenuté, PZ SR v minulom roku obdržal stovky elektromobilov a plug-in hybridov, pričom aktuálne má vo flotile 752 takýchto vozidiel. Neumann dodáva, že bývalé vedenie polície nezohľadnilo koncepciu budovania nabíjacích staníc, takže nové autá pridelilo aj útvarom, kde nebolo plánované budovanie nabíjačiek.

Problém je to najmä v regiónoch mimo Bratislavy. V hlavnom meste a jeho blízkosti je sieť nabíjacích staníc pomerne hustá. Podľa Neumanna to súvisí s veľkosťou mesta, množsvom voidiel, ako aj s využívaním takéhoto pohonu najmä v mestách.
Pokrok je evidentný
MV SR v minulom roku informovalo, že pracuje na rozvoji nabíjacej siete pre elektrický pohon, pričom v tom čase mala polícia k dispozícii 230 nabíjacích bodov. Ešte rok predtým Štefan Hamran, bývalý policajný prezident, informoval, že polícia obdržala 705 vozidiel s nízkymi emisiami, ktoré boli financované z plánu obnovy. Súčasťou dodávky bolo aj 1 400 nabíjačiek.