Umelá inteligencia (AI) preniká čoraz hlbšie do našich životov. Hoci je pravda, že nás ovplyvňuje už mnoho rokov, až v poslednom období začala napredovať priam raketovým tempom. Systémy AI sa stali stabilnou súčasťou technologického pokroku, pričom vystupujú v čoraz širšej diaspóre nielen popredných služieb. Po novom nie je výnimkou ani Google Chrome, dlhodobo najobľúbenejší webový prehliadač.
Ako píše server BGR, spoločnosť Google vo štvrtok oznámila niekoľko nových funkcií AI, ktoré sa stanú alebo už stávajú súčasťou Chrome. Najviac prekvapil príchod podpory pre funkciu Circle to Search. Tá je na trhu už dlhšie, stretnúť sa s ňou možno na smartfónoch Pixel 8, ako aj na vlajkových lodiach spoločnosti Samsung, menovite Galaxy S24 (recenzia TU), Galaxy Z Fold6 a Galaxy Z Flip6 (recenzia TU).
Ako funguje?
Funkcia je to pomerne jednoduchá, no za to veľmi užitočná a šikovná. Definovať ju možno ako nástroj na vyhľadávanie práve zobrazeného obsahu. Dajme tomu, že sa nachádzate na webe, kde je obrázok osoby s celkom pekným batohom. Vy však nemáte ako vypozorovať, o aký batoh ide, a teda neviete, kde by ste si ho mohli kúpiť. Circle to Search rieši aj takéto problémy. Jednoducho funkciu zapnete, na displeji vyznačíte žiadaný objekt (v tomto prípade batoh) a algoritmy Google vám o ňom vyhľadajú podrobnejšie informácie.
Prvé testy ukázali, že táto možnosť funguje celkom spoľahlivo. Presvedčiť sme sa o tom mohli aj na vlastnej koži u nás v redakcii. Vyhľadávať pritom nemusí len obrázky, poradí si napríklad aj s textom.
Už aj v Google Chrome
Funkcia vie byť náramne užitočná, preto iste mnohých poteší, že sa stáva súčasťou aj najobľúbenejšieho webového prehliadača, teda už zmieneného Google Chrome. Konkrétne sa ju Google rozhodol integrovať do služby Google Lens. Prístup bude opäť veľmi jednoduchý. Stačí, keď kliknete na novo pridanú ikonku Lens v adresnom riadku a presuniete ju na objekt, ktorý chcete vyhľadať.
Keď tak spravíte, na bočnej strane okna prehliadača sa zobrazí nový panel obsahujúci informácie o vyhľadanom objekte. Následne môžete systému zadať ďalšie otázky týkajúce sa vášho výberu. Keďže je multimodálny, dokáže kombinovať viaceré formy vstupu (napr. obrázok + text).
A to nie je všetko. Ďalšou novinkou je funkcia Tab compare, ktorá vám za pomoci AI umožní vzájomne porovnávať viaceré podobné produkty, ktorých výber máte zobrazený na viacerých oknách prehliadača. Nová funkcia stiahne dôležité informácie zo všetkých týchto kariet do jednej spoločnej karty, čím sa proces porovnávania výrazne uľahčí.
AI vám taktiež umožní vyhľadať webové lokality z histórie prehliadania, a to zadaním jednoduchej textovej výzvy. Ide o podobný princíp, na akom je založená funkcia Recall, ktorú navrhol Microsoft pre operačný systém Windows 11.
Nové funkcie pre Google Chrome budú uvoľňované postupne. Očakáva sa, že v Spojených štátoch sa objavia v priebehu najbližších týždňov. Ohľadne dostupnosti na ostatných trhoch zatiaľ nemáme k dispozícii bližšie informácie. Pevne však veríme, že sa tieto šikovné novinky časom dopracujú aj ku nám.