Doručovacia služba Packeta, ktorá je lídrom na Slovensku v počte balíkoboxov, oznámila, že cez nadchádzajúci víkend uskutoční plánovanú odstávku svojich systémov. Táto odstávka ovplyvní väčšinu jej služieb a spôsobí krátkodobú nedostupnosť niektorých funkcií.
Packeta aktualizuje systém
Packeta plánuje túto údržbu systémov kvôli veľkej modernizácii. Údržba prebehne od soboty 3. augusta 18:00 do nedele 4. augusta 10:00. Počas tejto doby bude mobilná aplikácia nefunkčná, čo znamená, že nebude možné vyberať zásielky zo Z-Boxov prostredníctvom aplikácie.
V posledných týždňoch Packeta oznámila dve významné novinky. Počet balíkoboxov s označením Z-Box má vzrásť o tisíc v priebehu nasledujúcich šiestich mesiacov, čím sa zvýši celkový počet na približne 2 600. Taktiež začala do Z-Boxov pridávať klávesnice s displejom, čo umožní zákazníkom vyberať zásielky pomocou zaslaného kódu, a nie len cez mobilnú aplikáciu. Táto funkcia je zatiaľ dostupná na malej časti Z-Boxov, ktoré je možné identifikovať pomocou filtra na stránke packeta.sk/pobocky.
Kvôli odstávke budú viaceré služby dočasne nedostupné. Na Z-Boxoch bez klávesnice nebude možné vyzdvihnúť zásielky. Tam, kde je klávesnica už nainštalovaná, bude možné vybrať zásielky pomocou kódu. Okrem toho nebude možné podať zásielky cez Z-Boxy a aj výdajné miesta budú pracovať v obmedzenom režime. Podanie zásielok a platby kartou na týchto miestach nebudú možné, hoci vyzdvihovanie zásielok a platby dobierky v hotovosti budú k dispozícii. Počas údržby nebude možné sledovať trasu zásielok.
Predĺženie úložnej doby zásielok
Aby sa minimalizovali nepríjemnosti pre zákazníkov, Packeta predĺži úložnú dobu zásielok, ktorým mala táto doba uplynúť v sobotu 3. augusta, do konca nedele 4. augusta. Tým sa zabezpečí, že zákazníci nebudú mať obmedzený čas na vyzdvihnutie svojich balíkov kvôli plánovanej odstávke.
Plánovaná odstávka Packety je súčasťou snahy o modernizáciu a rozšírenie jej služieb. Hoci prinesie dočasné obmedzenia, tieto kroky sú nevyhnutné pre ďalšie zlepšenie služieb zákazníkom. Po ukončení údržby by mali byť všetky služby plne funkčné, čím sa zlepší celkový používateľský zážitok.