Xiaomi je firma, ktorá pôsobí primárne v kategórii malej spotrebnej elektroniky. Aktívne sa však začala činiť aj v oblasti elektromobility, pričom už dávnejšie uviedla na trh svoje prvé elektromobily pod značkou SU7. Teraz túto sériu rozširuje o nový model, ktorý je skutočne unikátom. Ide totiž o športové plne elektrické vozidlo, ktoré ohuruje nielen dizajnom, ale aj špecifikáciami, aké mu môže závidieť aj nejeden športový spaľovák.
Ako píše server CarNewsChina.com, Xiaomi na domácej pôde predstavilo prototyp modelu s označením SU7 Ultra. Ako naznačuje názov, ide o špičkové vozidlo nabité tými najvýkonnejšími komponentami.
Tri motory, výkon cez 1 500 koní
Prototyp je vybavený hneď troma elektromotormi, z ktorých dva sú úplne nové motory HyperEngine V8s z vlastnej produkcie Xiaomi. Zvyšné miesto vypĺňa motor V6s. Dokopy poskytujú výkon až 1 548 konských síl, čo znamená, že SU7 Ultra by mal z tohto hľadiska prekonávať najvýkonnejšie superšporty, ktoré sú aktuálne dostupné na trhu, vrátane modelu Bugatti Chiron s výkonom 1 479 konských síl.
Elektromotor HyperEngine V8s zvládne až 27 200 otáčok za minútu, pričom sám o sebe ponúka maximálny výkon 578 konských síl a krútiaci moment 635 Nm. Ide teda o doposiaľ najvýkonnejší motor, aký Xiaomi vyrobilo.
Blesková batéria a odolné brzdy
Prototyp je taktiež vybavený špičkovou batériou Qilin 2.0 od spoločnosti CATL, ktorá je určená predovšetkým pre športové modely a dokáže zo seba vydať výkon až 1 330 kW. Konkrétne ide o lítium-železo-fosfátový (LFP) akumulátor s podporou pre nabíjanie pri 897 V. Rýchlosť nabíjania bola označená značkou 5.2C, čo znamená, že svoju kapacitu dokáže obnoviť do 12 minút (za použitia dostatočne výkonnej nabíjačky). Žiaľ, jeho presnú kapacitu zatiaľ nepoznáme.
Čo sa týka brzdenia, Xiaomi siahlo po brzdových strmeňoch AP Racing, ktoré sú, rovnako ako batéria, špeciálne uspôsobené na preteky. 6-piestikové kované strmene sa nachádzajú vpredu i vzadu, pričom zvládnu odolať aj nadmerným prevádzkovým teplotám.
Aby toho nebolo málo, prototyp Xiaomi SU7 Ultra využíva spätný chod motora na rekuperáciu brzdovej energie. Pri plnom stlačení brzdového pedála vozidlo spomalí so silou 2,36G. Ešte prekvapujúcejšia je potom brzdná dráha, ktorá pri pri rýchlosti 100 km/h dosahuje len 25 metrov.
Rýchlosť, ktorá zatlačí do sedačky
Späť k výkonu, SU7 Ultra vďaka trojici elektromotorov zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h v priebehu len 1,97 sekundy, zatiaľ čo z 0 na 200 km/h zrýchli za 5,97 sekundy. Dosiahnutie rýchlosti 300 km/h by malo vozidlo zabrať okolo 15 sekúnd. To sú ohromujúce hodnoty, rovnako ako maximálna rýchlosť, ktorá šplhá na 350 km/h.
V nemalej miere za to možno vďačiť špeciálne navrhnutej konštrukcii, ktorá váži necelých 1 900 kilogramov. Šasi prototypu sa výrazne líši od základného modelu SU7. Zahŕňa veľké zadné krídlo vyhotovené z uhlíkových vlákien, ktoré dokáže vytvoriť prítlak až 2 145 kilogramov. Celkovo bolo vozidlo navrhnuté s ohľadom na čo najlepšiu aerodynamiku, o čom svedčia aj dva obrovské vetracie otvory nachádzajúce sa vpredu.
Čo sa týka rozmerov, SU7 Ultra meria 5 260 x 2 064 x 1 406 milimetrov, pričom rázvor meria 3 000 milimetrov. Je teda širší aj dlhší ako základný model, no s rovnakou dĺžkou rázvoru.
Nastaví nový rekord?
A akému účelu toto vozidlo poslúži? Xiaomi s ním chce stanoviť nový rekord v kategórii štvordverových elektrických sedanov, a to konkrétne na legendárnom pretekárskom okruhu Nürburgring. Aktuálne tu má spomedzi všetkých elektromobilov najlepší čas model ID.R od spoločnosti Volkswagen, konkrétne 6 minút a 5 sekúnd. Pokiaľ ide o kategóriu elektrických štvordverových sedanov, v tej si nateraz drží titul Porsche Taycan Turbo GT s časom 7 minút a 7 sekúnd.
Ak všetko pôjde podľa plánov, Xiaomi SU7 Ultra by mohol na okruhu odštartovať už v októbri.