RECENZIA Samsung Galaxy Buds 3 Pro: Ako AirPody. Len lepšie

Slúchadlá Galaxy Buds 3 Pro z dielne Samsungu prinášajú kvalitný zvuk a inovatívne funkcie, aké vám neponúkne nikto iný.

14 min
V skratke
  • Samsung Galaxy Buds 3 Pro sú nové slúchadlá, ktoré predstavili pred týždňom
  • Vyznačujú sa novým dizajnom a kvalitným zvukom
  • Podporujú aj funkcie, ktoré pripomínajú sci-fi z 80-tych a 90-tych rokov
9.5 Tip redakcie
Hodnotenie

Sci-fi filmy a seriály nám odjakživa poskytovali pohľad na to, čo by mohli priniesť budúce technológie. V 80. rokoch sme snívali o veciach ako vznášajúci skateboard Martyho McFly-a z filmu Návrat do budúcnosti II. Pre deti 90. rokov to mohli byť napríklad slúchadlá Babel-Fish z filmu Stopárov sprievodca po Galaxii, ktoré umožňovali okamžité prekladanie jazykov, aj keď za cenu vloženia živej ryby do ucha.

V stredu však Samsung predstavil novú úroveň technológie, no už bez tejto zvláštnej nevýhody. Na podujatí Galaxy Unpacked, ktoré sa konalo v Carrousel du Louvre v Paríži, technologický gigant predstavil Galaxy Buds 3 a Galaxy Buds 3 Pro, spolu s najnovšími skladacími telefónmi a nositeľnými zariadeniami.

Nové slúchadlá sú vybavené umelou inteligenciou Galaxy AI, ktorá umožňuje okamžitý preklad reči. Stačí vybrať jazyk hovoriaceho na telefóne a slúchadlá vám preložia jeho slová priamo do ucha. Technológia, ktorá sa kedysi zdala byť len sci-fi, je vďaka nim realitou.

Otázne však zostáva, ako dobre táto technológia funguje v praxi? A prečo sa nové Galaxy Buds 3 zdajú byť tak povedomé?

Galaxy Buds 3 Pro: Dizajn

Dizajn je nepochybne najvýraznejšou témou diskusie.

Galaxy Buds 3 Pro so silikónovými špičkami a stopkou nápadne pripomínajú AirPods Pro 2 od Apple, zatiaľ čo Galaxy Buds 3 s otvoreným dizajnom sa podobajú na AirPods (3. generácia).

Samsung tvrdí, že tieto zmeny vychádzajú z „zhromaždených štatistických údajov“, ktoré ukazujú, že tvar so stopkou – alebo „čepeľou“ – poskytuje väčšiu stabilitu a pohodlie. Tento tvar tiež umožňuje intuitívnejšie ovládanie (o čom viac poviem neskôr).

Niektorí môžu kritizovať túto zmenu, ale mne osobne nevadí. Tento tvar je tu tak dlho, že sa stal akýmsi synonymom bezdrôtových slúchadiel a som rád, že to Samsung konečne pochopil.

Zdroj: Lukáš Zachar / Techbyte.sk

Predchádzajúce modely Galaxy Buds boli vždy pomerne veľké a mnohým ľuďom, najmä s menšími ušami, často nevyhovoval.

AirPody sa počas toho, ako zvyšní výrobcovia experimentovali s rôznymi tvarmi, stali populárnymi vďaka svojmu „univerzálnemu tvaru“, ktorý bol pohodlný pre drvivú väčšinu ľudí. Nebudem klamať, aj pre mňa. Boli však, ako to už býva zvykom, optimalizované pre Apple ekosystém, čo znamenalo to, že ľudia s Androidmi ich potenciál nevedeli využiť naplno.

Galaxy Buds 3 Pro a Galaxy Buds 3 riešia tento problém nielen pre používateľov Samsungu, ale pre Android obec ako takú. Za tim patrí veľká vďaka.

Dôležitý rozdiel medzi Buds 3 a Buds 3 Pro

Oba modely majú podobné funkcie, ale sú určené pre rôznych poslucháčov: Galaxy Buds 3 Pro vďaka gumenej špičke úplne blokujú kanálik, zatiaľ čo Galaxy Buds 3 majú otvorený dizajn pre tých, ktorí nemajú radi uši úplne uzavreté.

Zdroj: Lukáš Zachar / Techbyte.sk

Mal som možnosť vyskúšať len Galaxy Buds 3 Pro, ktoré nám Samsung poskytol na testovanie priamo na mieste a ktoré v ušiach nosím posledný týždeň, takže sa zameriam na ne.

Tieto štuple sú k dispozícii v bielej alebo sivej farbe a sú extrémne pohodlné. Mal som ich na sebe niekoľko hodín v lietadle bez akéhokoľvek nepohodlia a boli stabilné aj pri chôdzi. Rovnako tak nerušia ani pri práci.

Po stranách každého slúchadla sú tzv. „Blade Lights“, ktoré môžu pôsobiť trochu extravagantne, ale sú veľmi praktické. Tieto LED pásy sa rozsvietia pri párovaní slúchadiel, použití funkcie Interpreter alebo pri hľadaní slúchadiel v tmavej miestnosti pomocou siete Google Find My Device. Ak sa vám nepáčia, môžete ich v nastaveniach vypnúť.

Slúchadlá sú dodávané s tromi rôznymi veľkosťami špičiek do uší, farebne zladeným nabíjacím puzdrom a majú hodnotenie odolnosti proti prachu a vode na úrovni IP57, čo je oproti Galaxy Buds 2 Pro zlepšenie. Tie totiž ponúkali len IPX7 krytie.

Nastavenie je veľmi jednoduché, slúchadlá sa objavili na obrazovke môjho Galaxy Z Flip 6 hneď, ako som pootvoril veko nabíjacej krabičky. Ak by sa tak náhodou nestalo, na spodnej strane nabíjacieho puzdra je tlačidlo, ktoré stačí stlačiť, čím sa aktivuje režim párovania.

Galaxy Buds 3 Pro: Softvér, ktorý z nich robí tak unikátnu voľbu

Galaxy Buds 3 Pro prinášajú tentokrát intuitívnejšie ovládanie gestami.

Keď máte slúchadlá v ušiach, môžete pomocou rôznych stlačení a posunov na čepeli/stonke meniť hlasitosť, prijímať a odmietať hovory a prehrávať/pozastavovať/preskakovať skladby.

Zistil som, že ovládanie posuvom je efektívne a ľahko použiteľné, ale gestá stlačenia si vyžadovali trochu skúšania, pretože neexistuje žiadne označenie, kde presne stlačiť. Kým jedno stlačenie na prehrávanie/pauzovanie hudby bolo pomerne jednoduché, ovládanie vyžadujúce viacnásobné stlačenia bolo náročnejšie.

Je možné, že po dlhšom používaní tieto hmaty a chvaty zvládnete lepšie než ja, no je nutné to trochu natrénovať.

Tu prichádza na rad aj umelá inteligencia Galaxy AI, ktorou sú nové slúchadlá prešpikované.

Zdroj: Lukáš Zachar / Techbyte.sk

Výrobca tvrdí, že zvuk „inteligentne optimalizoval“ pre oba modely Galaxy Buds 3, čo znamená, že dokážu analyzovať vnútorné a vonkajšie zvuky a podľa toho upravovať aktívne potláčanie hluku (ANC) a ekvalizér (EQ).

Funkcia „Zisťovať hlas“ automaticky zapína a vypína aktívne potlačenie hluku a okolité zvuky vždy, keď hovoríte alebo niekto hovorí na vás, takže nemusíte manipulovať s ovládaním hlasitosti. Túto funkciu som považoval za mimoriadne užitočnú, pretože mi umožnila počuť druhú osobu, keď mi kládla otázky, bez toho, aby som musel prestať robiť to, čo som robil. Napríklad písať túto recenziu.

Rovnako je tu bezpečnostná funkcia Detekcia sirén, ktorá automaticky vypína aktívne potláčanie hluku (ANC) a úroveň okolitého zvuku, keď deteguje sirénu (napríklad prechádzajúce policajné auto, hasičov či záchranku). Vzhľadom na to, že neďaleko od nášho domu sídli hasičská stanica som túto funkciu otestoval prakticky okamžite a funguje presne tak, ako Samsung sľubuje. Slúchadlá sa okamžite prepnú do režimu prepúšťania okolitých zvukov.

V sprievodnej aplikácii Galaxy Wearable sa tiež skrývajú niektoré zaujímavé funkcie, ako napríklad pripomienky na prílišné a nechcené natiahnutie krku. Ak sa často hrbíte nad telefónom alebo stolom, môžete túto funkciu zapnúť, aby ste dostali upozornenie a návody na cvičenie vždy, keď máte hlavu dlhší čas sklonenú nadol.

A potom je tu samozrejme funkcia Tlmočník.

Zdroj: Lukáš Zachar / Techbyte.sk

Galaxy Buds 3 Pro: Ako som sa rozprával s Kórejkou skoro tak, ako by sme si rozumeli

Vďaka Galaxy AI umožňujú Galaxy Buds 3 a Galaxy Buds 3 Pro okamžitý preklad, priamo na telefóne alebo v slúchadlách. Existujú dva režimy: režim počúvania na jednosmerné tlmočenie a režim konverzácie na obojstrannú komunikáciu.

V aplikácii Tlmočník si stiahnite požadovaný jazyk a potom stlačte tlačidlo mikrofónu. Pôvodná reč sa objaví na vašom telefóne, nasledovaná prekladom. Ja som mal možnosť túto funkciu otestovať priamo vo Francúzsku, keď ma so žiadosťou o rozhovor oslovila kórejská reportérka. Tá v ruke držala Samsung Galaxy Z Flip 6 so zapnutou funkciou Tlmočník. Otázky mi kládla po kórejsky, ja som jej odpovedal po anglicky (slovenčina zatiaľ podporovaná nie je). Na vonkajšom displeji sa zobrazoval preklad jej otázok a na tom vnútornom, po kórejsky, zas moje odpovede. To isté sa dá dosiahnuť aj tým, že vám preklad slúchadlá prehrajú priamo do uší.

Funkcia však funguje najlepšie, keď počúvate jedného človeka naraz, pretože sa nezdá, že by dokázala oddeliť rôznych ľudí. Môže tiež zmiasť kontext toho, čo sa hovorí, čo sťažuje porozumenie prekladu. Medzi jednotlivými jazykmi existujú rôzne jazykové variácie, slangy a podobne, čo je pre automatické prekladače stále trochu problém.

Aj keď preklad stále nie je vždy presný, mnohokrát som aspoň dokázal pochopiť kontext toho, čo sa hovorilo a na základe toho som potom odpovedal. Ak som odpovedal zle, reportérka sa ma tú istú otázku opýtala trochu inak, možno jednoduchšie, aby to funkcia Tlmočník zvládla lepšie.

Hoci automatické preklady nie sú dokonalé, môžu byť dostatočne dobré na to, aby vám pomohli s základnými vecami, ako napríklad opýtať sa miestneho na cestu alebo recepčného na heslo na Wi-Fi.

Táto funkcia sama o sebe nie je dostatočným dôvodom na kúpu Galaxy Buds 3 Pro, aj keď existuje mnoho ďalších dôvodov, prečo ich zvážiť. Je to ale krásny pohľad do budúcnosti a možno malá óda na Babel-Fish, ktoré som spomenul na začiatku.

Galaxy Buds 3 Pro: Kvalita zvuku a potlačenia okolitého hluku

Slúchadlá ma ohromili hneď v momente, ako som si ich nasadil. Najskôr som si tradične vyskúšal všetky nadstavce (štuple), aby mi sadli čo najlepšie a potom to začalo.

Slúchadlá majú dvojité zosilňovače a dvojcestný systém meničov, čo v porovnaní s Buds 2 Pro zabezpečuje bohatší zvuk a vyššiu kvalitu audia ako takého. Okrem toho podporujú kodeky AAC a SBC, ako aj nový vysokokvalitný Samsung Seamless Codec Ultra High Quality, ktorý ponúka 24-bitovú 96HKz vzorkovaciu frekvenciu a takmer bezstratový zvuk.

Ešte lepšie je, že aplikácia Wearable teraz obsahuje vlastný ekvalizér spolu s bežnými predvoľbami EQ, takže si môžete upraviť zvuk slúchadiel podľa svojich predstáv. A viete čo? Na rozdiel od mnohých konkurenčných riešení tento ekvalizér skutočne funguje. Chcete viac basov? Žiaden problém. Nechýbalo by veľa a dunela by vám hlava. Preferujete počúvanie podcastov? Možno zvážte nastavenie ekvalizéra pre uprednostnenia hovoreného slova. Každá zmena je reálne citeľná a všimnú si ju aj laici.

Ako by ste očakávali od vlajkových slúchadiel, Galaxy Buds 3 Pro sú vybavené aj aktívnym potláčaním hluku.

Aj keď nie je dostatočne silné na úplné blokovanie hluku v pozadí, urobilo značný rozdiel či už na ulici, v lietadle alebo kdekoľvek inde. S okolitým hlukom si slúchadlá poradili na výbornú a umožnili mi tak sústrediť sa na to, čo som práve robil. Momentálne túto funkciu taktiež veľmi oceňujem, keďže metský rozhlas nepatrí medzi moje obľúbené zvukové pozadia.

Samozrejme, ekvalizér má aj nastavenia, ktoré sa snažia vyvážiť zvuk tak, aby nepotláčal jeden či druhý žáner. Ja som si veľmi obľúbil nastavenie „Dynamický,“ ktorý neutopil basy a výšky zároveň nepôsobili ako ihličky pichajúce do hlbín mozgu. Pri elektronickej hudbe ale radšej siahnite po „Zvýraznenie basov“. Tam si hĺbky skutočne užijete.

Galaxy Buds 3 Pro: Výdrž batérie

Od momentu, kedy som dostal slúchadlá do ruky, čiže presne pred týždňom, som slúchadlá nabíjal raz. Včera. Samotné slúchadlá dokážu na jedno nabitie hrať 6 hodín so zapnutou funkciou potláčania okolitého hluku a 7 hodín bez nej.

Hudbu a podcasty som však počúval výrazne dlhšie vďaka puzdru, ktoré samo o sebe funguje ako akási powerbanka. Vďaka nej máte pri sebe 24 hodín počúvania hudby s ANC a 29 hodín bez nej. To, čo uvádza Samsung, sa zhoduje aj s mojimi zisteniami.

Nabíjanie prebieha už klasicky cez USB C kábel alebo bezdrôtovo cez bezdrôtovú nabíjačku, powerbanku alebo cez zadnú stranu podporovaných Galaxy smartfónov. Najrýchlejšie nabitie z 0 % na 100 % trvá 135 minút.

Galaxy Buds 3 Pro: Áno alebo nie? Áno a konečne!

Ako som v nadpise tejto recenzie napísal, Galaxy Buds 3 Pro sú ako Airdpody, no lepšie. Kvalita zvuku medzi oboma modelmi je síce porovnateľná, no tesnú výhru by som pripísal Buds 3 Pro. V čom majú Buds 3 Pro naviac, je inovatívnosť a dostupnosť pre väčšiu skupinu ľudí.

Fanúšikovia Apple mali dlhú dobu na výber fantastické slúchadlá, ktoré brali „na istotu“. Teraz takúto istotu priniesol Samsung. Galaxy Buds 3 Pro sú istota, ktorú sa nemusíte báť zakúpiť a odporučiť vašim známym. To je vyznamenanie, ktoré neudeľujeme často. Slúchadlá sa začnú predávať 24. júla za 249 €.

Hodnotenie