Viaceré automobilky plánujú v najbližších rokoch postupne upustiť od výroby vozidiel so spaľovacím motorom a prejsť na elektrický pohon. Mnohí tak robia preto, lebo im to prikazujú prísne ekologické regulácie územných celkov, medzi ktoré patrí aj Európska únia (EÚ). Niektorí však volia menej zhovievavý prístup, teda buď to na elektromobilitu prejsť nechcú vôbec, alebo chcú, avšak bez toho, aby hrozil zánik tradičných spaľovákov.
Do druhej zmienenej kategórie zrejme možno zaradiť aj taliansku automobilku, ktorá sa už dlhé desaťročia spája nielen s eleganciou, ale aj početnými športovými úspechmi. Ferrari údajne potvrdilo, že klasické autá na benzín vôbec nezruší, píše server Topspeed.sk.
Tieto slová však neznamenajú, že by Ferrari s prechodom na elektromobilitu nesúhlasilo. Práveže tvrdí, že elektrické vozidla majú dôležitú vlastnosť v tom, že dokážu rovnako ako tradičné autá vyvolávať u motoristov emócie. Len tak robia iným spôsobom. Automobilka dokonca minulý týždeň otvorila nový závod, v ktorom plánuje vyrábať aj elektrické vozidlá.
Ťažko povedať, ako sa voči takémuto postoju ohradí Európska únia (EÚ), ktorá svojou legislatívou zakazuje od roku 2035 predaj akýchkoľvek nových vozidiel produkujúcich emisie. Žiaľ pre Ferrrari, do tejto kategórie spadajú aj autá na benzín. Môže sa však stať, že vznikne nový typ benzínu, ktorý určitým spôsobom dokáže znížiť svoje emisie na rovnú nulu. V minulosti sa objavilo pár spôsobov, ako niečo také docieliť, no žiadny z nich sa zatiaľ nestal realitou.
Ferrari chce vyhovieť všetkým
John Elkann, výkonný predstaviteľ Ferrari, v súvislosti s adopciou elektromobility hovorí predovšetkým o emóciách. Tvrdí, že elektromotory ich vo vodičoch dokážu prebudiť taktiež, avšak zároveň dodáva, že bez spaľovacích motorov to úplne nepôjde.
Ferrari vníma elektromobily trochu inak, než viaceré ostatné automobilky. Zatiaľ čo veľká časť z nich berie elektromobily ako povinnosť, talianska značka ich klasifikuje ako príležitosť. Elkann tvrdí, že tí, ktorí sadnú za volant elektromobilu Ferrari, pocítia rovnako silné emócie, ako keby sadli za benzínový model, len iným spôsobom.
Automobilka teda elektromobily neodsudzuje ani nepochováva. Do tohto segmentu plánuje investovať nemalé čiastky, no od spaľovákov jednoducho upustiť nechce. Podľa Elkanna by nikoho vo Ferrari zobrať 12-valcový motor niekomu, kto po ňom vyslovene túži.
Spustí nové výrobné linky
Pokiaľ ide o iniciatívu spoločnosti v oblasti elektromobility, minulý týždeň za prítomnosti Sergia Mattarellu, talianskeho prezidenta, otvorila nový výrobný závod. Stalo sa tak na území mesta Maranello, ktoré leží neďaleko Florencie.
V tomto závode sa bude vyrábať niekoľko elektrických vozidiel, pričom do tohto účelu mala investovať až 200 miliónov eur. Predstavenie prvého elektromobilu značky Ferrari je naplánované na koniec budúceho roka.
V novootvorenom závode sa budú vyrábať ako elektromobily, tak aj hybridy a benzínové autá. Ročná kapacita by sa mala pohybovať okolo 20 000 vozidiel. To je celkom ambiciózne číslo, že keďže v minulom roku automobilka predala menej ako 14 000 vozidiel. Produkcia by sa mala do štádia plnej prevádzky dopracovať o približne tri až štyri mesiace.