Streamingové služby sa v poslednom období snažia na svojich platformách presadiť reklamy. Samozrejme, výnimkou nie je ani najväčší hráč v tejto oblasti, Netflix. Ten ešte v roku 2022 predstavil predplatné s reklamami, ktoré v prepočte vychádza na približne 6 eur mesačne. Teraz sa ho snaží pretlačiť čo najširšiemu spektru zákazníkov. Nezvolil však zrovna vítanú taktiku.
Ako píše server GSMArena, Netflix začiatkom tohto roka oznámil, že zruší predplatné Basic, ktoré figuruje ako najlacnejšia možnosť sledovania obsahu bez inzercie. Dnes tento plán naplno realizuje. Platforma ruší najdostupnejšie predplatné na viacerých trhoch.
Hovoria o tom viacerí používatelia na sociálnej sieti Reddit, kde informujú, že obdržali oznámenie o konci predplatného Basic. Na výber majú z troch alternatív – buď to si zaplatia drahšie predplatné, ak nechcú reklamy, alebo si budú platiť balíček s reklamami, alebo si nevyberú nič.
Háčik je v tom, že nové predplatné s reklamami je na tom z hľadiska ceny podobne ako balíček Basic, ktorý reklamy neobsahuje, teda aspoň podľa prepočtov. Pochopiteľne, komunitu táto správa citeľne pobúrila.
Mnohým reklamy nevadia
Na druhú stranu, plán s reklamami sa javí byť celkom obľúbený. Hoci nie je dostupný na všetkých trhoch, už teraz má na konte zhruba 40 miliónov abonentov. Treba však upozorniť, že neobsahuje úplne všetky filmy a seriály, ktoré sú dostupné v drahších balíčkoch. Netflix to odôvodňuje licenčnými obmedzeniami.
Podľa nášho rýchleho prieskumu je balíček Basic na Slovensku stále dostupný, a to za 7,99 eura mesačne. Ďalšími možnosťami sú balíčky Standard za 9,99 eura mesačne a Premium za 11,99 eura mesačne.