Viacerí známy výrobcovia automobilov sa pohrávajú s myšlienkou cenovo dostupných elektromobilov. V priebehu posledných týždňov hneď niekoľko značiek oznámilo, že chcú priniesť na trh elektrické vozidlo spadajúce do nižšieho cenového segmentu. A poniektorí už aj konajú. Po novom sa do tejto skupiny pridáva Opel spadajúci pod koncern Stellantis, ktorý na trh uviedol elektromobil s cenou od 28 990 eur, píše Tesla Magazín.
Konkrétne ide o model Opel Frontera Electric, ktorý možno klasifikovať ako kompaktnejšie SUV. Samozrejme, okrem cenoviek sú nám známe aj technické parametre.
Hneď na úvod možno zmieniť, že vozidlo je postavené na platforme Smart Car, resp. STLA Smart. Tá bola pôvodne určená pre rozvojové trhy, no napokon sa ju výrobca rozhodol použiť aj v cenovo dostupnejších elektromobiloch pre európsky región.
Kompaktné a ľahké SUV
Hoci ide o SUV, Opel Frontera Electric má relatívne kompaktné rozmery. Konkrétne meria 4 385 x 1 795 x 1 655 mm, takže z hľadiska veľkosti ho možno prirovnať napr. k modelu Hyundai Kona. Pokiaľ ide o objem batožinového priestoru, ten štandardne dosahuje 460 l, avšak po sklopení zadný sedadiel sa navyšuje až na 1 594 l.
Kompaktnejšie rozmery naznačujú aj nižšiu hmotnosť. Tá dosahuje iba 1 439 kg, pod čo sa zrejme do istej miery podpísal celkom jednoducho prevedený pohonný systém.
Skôr do mesta, ako na diaľnicu
Pokiaľ ide o výkon, aj ten je skôr skromnejší. Maximálne sa vozidlo dokáže vyšplhať na 83 kW, pričom priemerný trvalý výkon sa pohybuje okolo 57 kW. S takýmto elektromotorom dokáže vyvinúť najvyššiu možnú rýchlosť 140 km/h.
Pohonná jednotka úzko spolupracuje s lítium-železo-fosfátovou (LFP) batériou, ktorá ponúka kapacitu 44 kWh. Tá podľa WLTP vystačí na dojazd okolo 305 km. Nabitie z 20 na 80 percent by malo zabrať približne 30 minút, ak je použitá nabíjačka s výkonom aspoň 100 kW. Po 10 minútach na nabíjačke by teda mala batéria mať dostatok energie na zhruba 100 km jazdy.
Treba však pripomenúť, že stále ide o akýsi základný model. Neskôr má byť k dispozícii aj prevedenie s dojazdom okolo 400 km.
Dotykový panel za príplatok
Čo sa týka výbavy, tá v základe obsahuje manuálnu klimatizáciu, USB-C konektor na nabíjanie, prístrojový panel s 10-palcovou obrazovkou, LED svetlomety, parkovacieho asistenta, predný dažďový senzor a elektricky nastaviteľné spätné zrkadlá. Žiaľ, chýba centrálny dotykový displej. Ten však dokáže nahradiť dok pre smartfón, ktorý sa po príslušnom nastavení zmení na hoci malý, no stále užitočný infotainment. Chýba potom aj rádio.
Centrálny dotykový displej s uhlopriečkou 10 palcov si môže zákazník zadovážiť v rámci voliteľného balíčku, tzv. tech packu, ktorý je dostupný za 1 000 eur. Tento balíček taktiež zahŕňa vstavaný navigačný systém, kameru pre cúvanie, indukčnú nabíjačku pre smartfóny a DAB rádio. Menované je taktiež vo variante GS s rozšírenou výbavou, ktorý dostal cenu 32 490 eur. Čistý základ, ako bolo spomenuté v úvode, dostal cenu 28 990 eur. Treba však upozorniť, že tieto ceny platia pre nemecký trh. Na slovenské ceny zatiaľ čakáme.