Občas aj tie najznámejšie firmy pristúpia k rozhodnutiu, ktoré sa u spotrebiteľov nestretávajú so zrovna pozitívnou spätnou väzbou. Posledným takýmto príkladom je Alza, ktorá sa teší mimoriadnej obľube ako na Slovensku, tak aj v Česku. Ako píše server DSL.sk, tento obchod sa rozhodol, že začne miešať nové produkty s už rozbaleným, teda použitým tovarom.
Doposiaľ platilo, že zákazníci mali možnosť si v rámci webového rozhrania vyhľadať samostatne nové a samostatne už rozbalené produkty. Po novom obchod túto možnosť odstránil, čo znamená, že návštevníci si môžu vyhľadať už len nové tovary spolu s rozbalenými. Pochopiteľne, táto zmena dvíha nejedno obočie, a to aj preto, že takéto zobrazenie výrazne kazí prehľadnosť ponuky, nakoľko sa v nej jeden produkt môže objaviť niekoľkokrát.
Je pravda, že časť zákazníkov je rada, že má k dispozícii možnosť vyhľadať si v ponuke obchodu rozbalené tovary, nakoľko tie bývajú väčšinou lacnejšie. Existuje však aj podstatná časť zákazníkov, ktorá o takýto tovar nemá záujem.
Aký dôvod na to má Alza?
Alza vo vysvetlení pre DSL.sk uviedla, že tak spravila predovšetkým kvôli obľúbenosti vyhľadávania a nákupu tovaru z kategórie rozbalených produktov. Zákazníci vraj čoraz viac preferujú možnosť nákupu kvalitných tovarov za výhodnejšie ceny, čo im ponúka práve táto kategória.
Na otázku, či sa v poslednom období zvýšil objem tovarov, ktoré používatelia vrátili, obchod bezprostredne nereagoval.
Musí byť v perfektnom stave
Dopĺňa však, že produkt môže byť v ponuke označený ako rozbalený iba v tom prípade, že je v bezchybnom stave, teda bez známok opotrebenia. Ďalšou povinnosťou je, aby mal kompletné príslušenstvo. Daný tovar teda môže byť aj použitý, no nesmie byť používaný dlhodobo a nesmie byť ani nijak poškodený.
Nateraz nie je jasné, ako presne Alza posudzuje kvalitu týchto produktov. Taktiež nie je úplne jasné, čo si možno predstaviť pod dlhodobým používaním. Vieme ale, že aj na rozbalené produkty sa vzťahuje štandardná záručná lehota, čiže 24 mesiacov.
Alza neposkytla jednoznačnú odpoveď ani na otázku, či zmena nepovedie k navýšeniu počtu prípadov, kedy bude zákazníkom nového tovaru nechtiac odoslaný ten istý tovar, ale už rozbalený. Údajne však vylepšila proces kontroly kvality, aby sa takýmto incidentom predišlo. Každý produkt má pred odoslaním podliehať prísnej kontrole.
A ak sa náhodou niečo také stane, zákazník má možnosť tovar rýchlo vrátiť bez udania dôvodu. Na druhú stranu, takýto zákazník bude musieť de facto zbytočne dlho čakať tovar, ktorý si naozaj objednal.