Spoločnosť Packeta zverejnila svoje hospodárske výsledky, ktoré dosiahla v priebehu minulého roku. Jasne ukazujú kontinuálne rastúcu popularitu doručovacej spoločnosti, a to aj prostredníctvom veľmi slušných tržieb. Tie sa v priebehu 2023 vyšplhali na 67,28-milióna eur, čo predstavuje 15-percentný medziročný nárast. Podľa Alexandra Janča, výkonného riaditeľa, za tým treba hľadať najmä stúpajúcu obľubu výdajných miest a Z-BOXov, ktoré si dnes prednostne vyberá až 57 percent zákazníkov.
Služba nedávno oznámila kľúčovú expanziu, ako aj plán rozšíriť Z-BOXy do tisícky nových lokalít naprieč celým Slovenskom. A teraz prichádza ďalšia skvelá novinka, ktorú zaručene ocení každý jeden zákazník. Do konca roka chce na všetky svoje Z-BOXy nainštalovať klávesnice, vďaka čomu bude na otvorenie schránky a prevzatie zásielky potrebný iba kód z mobilnej aplikácie Packeta alebo SMS.
Rast nepoľavuje. Práve naopak
Ako bolo spomenuté, tržby Packety v roku 2023 dosiahli 67,28-milóna eur, čo je 15-percentný nárast oproti roku 2022, kedy tržby dosiahli 58,2-milióna eur. Zaujímavou skutočnosťou je, že Packeta vykazuje kontinuálny rast už od svojho príchodu na slovenský trh, pričom jej výkonnosť neovplyvnila ani pandémia koronavírusu, ktorá v roku 2022 spôsobila prepad celého e-commerce.
Spoločnosť vtedy rástla vďaka dôležitým strategickým partnerstvám so známymi domácimi e-shopmi, ako aj rozšíreniu doručovania zásielok do 33 krajín sveta. Aj takto pomáha slovenským obchodníkom expandovať do zahraničia a rozširovať tak svoju klientelu.
Pokiaľ ide o plány Packety na najbližšie mesiace, Jančo hovorí o blížiacej sa predvianočnej sezóne, ktorú vníma ako veľkú výzvu. Spoločnosť sa však na ňu adekvátne pripravuje. Pri Bratislave otvorila nové, väčšie depo, pričom došlo aj k navýšeniu počtu Z-BOXov a výdajných miest po celom Slovensku. Ďalšou skvelou novinkou budú už spomenuté klávesnice, ktoré umožnia výber zásielok zo Z-BOXov bez nutnosti používania smartfónu a mobilnej aplikácie.
Ako to bude fungovať?
Po doručení zásielky do zvoleného Z-BOXu bude zákazníkovi doručená správa obsahujúca 6-miestny kód. Obdrží ju ako na e-mail, tak aj vo forme oznámenia v rámci aplikácie Packeta či SMS správy. Zákazník obdržaný kód jednoducho zadá na klávesnici Z-BOXu, stisne tlačidlo pre potvrdenie a ak je kód zadaný správne, otvorí sa mu príslušná schránka.
Bezkontaktné otváranie Z-BOXov prostredníctvom mobilnej aplikácie a smartfónu s Bluetooth konektivitou však bude fungovať aj naďalej. Zákazníci si teda môžu vybrať, ktorá metóda im vyhovuje viac Mobilná aplikácia má taktiež výhodu v tom, že ponúka mapu všetkých výdajných miest, prehľad o aktuálne doručovacích zásielkach, ako aj možnosť posielať zásielky na adresy nielen na Slovensku, ale aj v Česku, Maďarsku a Rumunsku.
Podľa Janča je cieľom tejto novinky zabezpečiť, aby mali zákazníci Packetu „na každom rohu“ a aby bol proces prebratia zásielky čo najpohodlnejší. Klávesnice už boli zakomponované do prvých Z-BOXov, po celom Slovensku sa rozšíria do konca tohto roka.