YouTube v poslednej dobe pristúpil k viacerým zmenám, ktoré sa u používateľov nestretli so zrovna pozitívnou spätnou väzbou. Samozrejme, stále sú veľkým problémom reklamy, ktoré sú čoraz častejšie a dlhšie. Používatelia však ostro kritizujú aj nový dizajn, ktorý platforma aktuálne testuje. Ako píše server Neowin, aktualizovaný vizuál platformy sa postupne začína ukazovať väčšiemu množstvu predplatiteľov programu Premium.
O novom dizajne sme vás pôvodne informovali ešte v apríli minulého roku. V tom čase sa zobrazil iba veľmi úzkej skupine používateľov. Tí neváhali a podelili sa oň s celým internetom. No žiaľ pre YouTube, odozva nebola dvakrát priaznivá.
Príliš preplnené a rušivé
Zo snímok, ktoré boli zverejnené, sme mohli vyrozumieť, že YouTube chce presunúť sekciu s odporúčanými videami pod práve prehrávané video, zatiaľ čo sekcia komentárov sa má presunúť na bočnú stranu. Dá sa teda povedať, že YouTube chce v rámci nového prevedenia vymeniť obsah, ktorý sa doposiaľ nachádzal pod videom, za obsah, ktorý sa doposiaľ nachádzal vedľa videa, a naopak.
Odporúčané videá sú vďaka presunu do spodnej časti obrazovky lepšie viditeľné a ľahšie dostupné, zatiaľ čo ku komentárom je možné sa dostať bez otravného skloňovania. Komunita však aj napriek týmto výhodám neskrýva pohoršenie. Viacerí uviedli, že obrazovka s novým prevedením jednoducho pôsobí preplnene a rušivo.
Tlačí ho ďalším
Nový dizajn bol krátko po prvých pozorovaniach odvolaný, no začal sa znovu objavovať v priebehu mája. Aktuálne má platforma predplatiteľom programu Premium ponúkať možnosť zobrazenia v novom dizajne s tým, že si ho môžu vyskúšať a následne o ňom podať spätnú väzbu. V popise YouTube uvádza, že dizajn prináša lepší zážitok zo sledovania a taktiež uľahčuje vyhľadávanie súvisiaceho obsahu. Poukazuje taktiež na lepší prístup ku komentárom.
Nateraz nie je úplne isté, do akej miery je možnosť prepnutia na nový vizuál rozšírená. No vyzerá to tak, že YouTube si je učinenými zmenami naozaj istý, a teda možno očakávať, že postupom času sa budú ponúkať čoraz väčšiemu množstvu používateľov.
Na záver ešte treba spomenúť, že úprava dizajnu nie je jedinou novinkou, ktorú Youtube aktuálne testuje. Nedávno sa ukázalo, že experimentuje aj s generatívnou umelou inteligenciou, čoho výsledkom by mala byť funkcia s názvom Dream Screen. Slúžiť vraj bude tvorcom, a to konkrétne na tvorbu videí na zelenom plátne. Diskutuje sa taktiež o funkcii Dream Track, ktorá by zase mala umožniť tvorbu 30-sekundových zvukových stôp pre obsah na YouTube Shorts.