Tesla Cybertruck sa čoraz viac zdá byť skôr neúspechom, ako úspechom. Samozrejme, elektromobil je to naozaj unikátny a rozhodne má na konte nejedného spokojného zákazníka. Veľa je však aj takých, ktorí spokojní nie sú. Sťažujú sa predovšetkým na poruchy technického charakteru, kvôli ktorým môže vozidlo v servise stráviť aj niekoľko týždňov. Žiaľ, posledné udalosti renomé elektrického pick-upu rozhodne neprospejú.
Ako píše server Digital Trends, Tesla oznámila nielen tretiu, ale aj štvrtú zvolávaciu akciu modelu Cybertruck. To nie je zrovna pozitívna bilancia, keďže na trhu je len od novembra. Tentokrát sa automobilka rozhodla ohlásiť zvolanie kvôli chybám, ktoré trápia stierače čelného skla. Problémom je však aj kus plastového obloženia pozdĺž okraja ložnej plochy, pri ktorom vraj hrozí, že za jazdy odletí.
Postihnuté sú takmer všetky kusy
Nejde pritom o záležitosti, ktoré by sa týkali len malej skupiny používateľov. Problémy sú práveže celkom rozšírené. V súvislosti s chybnými stieračmi čelného skla malo byť zvolaných až 11 688 modelov. Chybné obloženie má podobné „obsadenie“. Tento problém vraj postihuje necelých 11 400 kusov. Keď si to prepočítame, zistíme, že v podstate bol zvolaný takmer každý jeden Cybertruck, ktorý sa doposiaľ podarilo doručiť.
O zvolávaní informoval aj Americký národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA). Ten vo svojom oznámení uviedol, že v prípade stieračov je problém predovšetkým ovládač motora, ktorý údajne môže prestať fungovať v dôsledku preťaženia kľúčového komponentu. Tesla si uvedomuje vážnosť aj rozsiahlosť situácie, preto dotknutým zákazníkom ponúka výmenu pokazené motorčeka bezplatne. V tejto veci aktívne komunikuje.
Problém so stieračmi sa dostal do širokej pozornosti začiatkom tohto mesiaca. Majitelia elektrického pick-upu na fórach a sociálnych sieťach tvrdili, že motor úplne zlyháva a znemožňuje fungovanie stierača, čo je problém, pochopiteľne, najmä pri jazde počas silného dažďa, prípadne iných podmienok vedúcich k zhoršenej viditeľnosti. Jeden z majiteľov z Floridy uviedol, že po zastihol silný lejak počas toho, ako si vozidlo viezol od predajcu. Stierače však nefungovali. Na bizarnosti situácie pridáva fakt, že auto bolo v tom čase úplne nové. Vodič uviedol, že nemal inú možnosť, ako vystrčiť hlavu z okna a urýchlene nájsť voľné miesto na zaparkovanie.
Veľmi netreba objasňovať ani riziká plynúce z druhého rozšíreného problému, teda chybného plastového obloženia. To sa môže počas jazdy uvoľniť, v horšom prípade odletieť, čo predstavuje vážnu hrozbu pre ostatných účastníkov cestnej premávky. V tom najhoršom prípade to môže viesť k vzniku dopravnej nehody.
Tesla ponúka úplnú náhradu alebo opravu obloženia, podľa stavu daného komponentu. V oboch prípadoch však sľubuje bezpečné, teda riadne upevnenie.
Problém za problémom
Ako bolo spomenuté vyššie, Tesla zvolala Cybertruck do servisov už niekoľkokrát. Napríklad v apríli k tomuto riešeniu pristúpila kvôli chybnému krytu plynového pedála, ktorý sa mohol uvoľniť a spôsobiť zaseknutie pedála, v dôsledku čoho vozidlo samovoľne naberalo na rýchlosti. Asi ani nemusíme hovoriť, ako veľmi vážna bola táto chyba.
A aby toho nebolo málo, jeden z vodičov dokonca informoval, že mu počas jazdy zlyhali brzdy, v dôsledku čoho nabúral. Čerešničkou na torte, hoci v tomto prípade veľmi nepríjemnou, bolo, že sa po kolízii neaktivovali airbagy.
Pre Teslu nič z tohto rozhodne nie sú dobré správy. Zlyhávanie kľúčových komponentov predstavuje vážnu hrozbu, ktorá môže mať fatálne následky. Dúfajme, že tretie a štvrté kolá zvolávania už boli naozaj posledné. V opačnom prípade hrozí, že sa bude Cybertruck spájať s tak negatívnou publicitou a mienkou verejnosti, že to ovplyvní aj výkonnosť predaja.