Spotify je mimoriadne obľúbená platforma na streamovanie hudby. O popularitu sa však zaslúžila nielen rozsiahlou knižnicou pesničiek a podcastov, ale aj šikovnými funkciami. Medzi ne sa nepochybne zaraďuje aj Spotify Wrapped, čo možno poňať ako štatistiku toho, čo a ako veľmi daný používateľ počúval v priebehu daného roka. Žiaľ i našťastie, túto funkciu čaká koniec, píše server PhoneArena.
Spotify Wrapped nám umožňuje koncom každého roka rýchlo zistiť, aké pesničky sme počúvali najviac, aké žánre sme preferovali, aké podcasty nás najviac oslovili. Platforma komplexne zbierané dáta vždy zabalí do série snímok, ktoré ich vyjadrujú v čo najjednoduchších slovách a číslach.
Nemusíte pritom byť používateľom Spotify, aby ste sa s touto funkciou stretli. Každý používateľ má totiž možnosť svoju štatistiku zdieľať na internet, najčastejšie prostredníctvom príbehov (Stories) na Instagrame. A robí tak naozaj mnoho ľudí. Preto, keď v decembri otvoríte Instagram, nevidíte skoro nič iné, než hudobný vkus vašich známych.
Príde veľká zmena
Po novom švédska služba oznamuje, že Wrapped v podobe, akú sme poznali doposiaľ, skončí. To ale neznamená, že o svoje štatistiky nadobro prídete.
Podľa oficiálnych informácií si používatelia postupne budú môcť v aplikácii všimnúť nové bannery, konkrétne na domovskej karte, ktoré ich odkážu na sekciu s názvom My Spotify. Novinka sa najskôr začne šíriť v Spojených štátoch, Kanade, Spojenom kráľovstve, Írsku, Austrálii a na Novom Zélande, a to v priebehu najbližších týždňov.
„Základom tejto kampane je prvotriedna personalizácia Spotify, ktorá oslavuje jedinečný vzťah medzi každým poslucháčom a jeho Spotify. Naším cieľom je zachytiť tie nadosobné momenty, ktoré nastávajú, keď fanúšikovia počúvajú Spotify. Vďaka našim produktom a funkciám sa snažíme spojiť fanúšikov so zvukom, ktorý milujú, spôsobom, ktorý sa nikde inde nedá nájsť,“ uvádza Marc Hazan, viceprezident pre marketing a partnerstvá v Spotify.
Čo presne je My Spotify?
My Spotify de facto nahradí Spotify Wrapped, avšak s tým rozdielom, že bude ponúkať prehľad o návykoch a preferenciách používatelia kontinuálne, teda počas celého roku, nie iba na konci. Na základe získaných dát sa potom platforma bude snažiť každému poslucháčovi poskytnúť na mieru šitý obsah, či už pôjde o pesničky alebo podcasty.
Snímka pod týmto odsekom ponúka letmý náhľad toho, ako budú vyššie zmienené bannery vyzerať.
Možno očakávať, že informácie o návykoch používateľov budú celkom podrobné. Jeden z príkladných bannerov hovorí nasledovné: „Minulý mesiac ste počúvali Doja Cat 58-krát.“ Nižšie sa potom nachádza tlačidlo, ktoré vedie k špeciálne vytvorenému playlistu obsahujúcemu pesničky tejto autorky.
Dobrou správou je, že funkcia My Spotify bude dostupná pre všetkých používateľov, teda nie iba pre predplatiteľov Premium. Žiaľ, nateraz nevieme, kedy sa jej dočkáme aj u nás na Slovensku.