Samsung je preukázateľne najväčším výrobcom smartfónov na svete. No je tomu tak na všetkých trhoch? Minimálne na tom európskom áno. Podľa údajov analytickej spoločnosti Canalys bol Samsung v Európe počas prvého štvrťroka (kvartálu) 2024 najúspešnejšou značkou telefónov, pokiaľ ide o objem predaja a trhový podiel. Apple sa síce stále drží na druhom mieste, no vykázal priam obrovský pokles.
Obecne mali dodávky smartfónov v Európe stúpnuť o dve percentá, konkrétne na 33,1 milióna kusov. Analytici toto zlepšenie pripisujú poľavujúcim makroekonomickým ťažkostiam a začiatku nového životného cyklu Android smartfónov.
Zlepšujúce sa ekonomické podmienky do určitej miery dokazuje aj skutočnosť, že Európania čoraz viac siahajú po prémiových smartfónov. Konkrétne Canalys do tejto kategórie zaraďuje všetky modely, ktoré sa predávajú za viac ako 800 dolárov (približne 740 eur). „V prvom štvrťroku bol v Európe zaznamenaný najvyšší podiel prémiových telefónov spomedzi všetkých prvých kvartálov v histórii, keďže smartfóny s cenou 800 dolárov a viac tvorili 32 percent dodávok,“ uvádza analytik Runar Bjørhovde. „Výkon prémiového segmentu bol poháňaný radom Galaxy S24 spoločnosti Samsung, ktorému pomohli veľké marketingové investície zdôrazňujúce Galaxy AI.“
Samsung na vrchole, Apple sa prepadá
Konkrétne dodávky modelov Galaxy S do Európy stúpli medziročne až o 58 percent, teda na 4,3 milióna kusov. A týmto údajom môžeme premostiť k rebríčku najväčších výrobcov. Tým, ako ste mohli vyčítať aj z nadpisu, sa stal Samsung. Celkovo v prvom kvartáli expedoval až 12,1 milióna modelov, čím si zabezpečil až 37-percentný trhový podiel.
Na druhom mieste skončil Apple, ktorý expedoval 7,3 milióna modelov a zadovážil si trhový podiel 22 percent. Druhé miesto je rozhodne slušný výsledok, no treba poznamenať, že kalifornský gigant v prvom kvartáli zaznamenal výrazný pokles, a to až o 17 percent. Popularita jeho produktov teda upadá, čo možno pripísať viacerým faktorom, napríklad nedostatkom inovácií v nových zariadeniach, príliš vysokým cenám, ako aj absencii pokročilých funkcií AI.
Na druhé miesto má zálusk Xiaomi, ktoré v sledovanom období skončilo tretie. Podarilo sa mu expedovať 5,4 milióna smartfónov, čo vystačilo na 16-percentný trhový podiel, že 2-percentný medziročný rast.
Okrem Samsungu si výrazne polepšili aj spoločnosti Motorola a Honor. Motorola predala 2,1 milióna smartfónov a ukrojila si 6-percentný trhový podiel. V medziročnom porovnaní ide o 73-percentný rast. Honor expedoval 1 milión modelov, čo znamená až 103-percentný medziročný nárast.