Netflix je preukázateľne jednou z najväčších streamingových platforiem súčasnosti. Firma, započala svoju cestu ešte za éry kompaktných diskov (CD), dnes ponúka svoju knižnicu výhradne online formou, pričom zákazníkom dáva na výber z viacerých možností prístupu. K dispozícii je lacnejšia verzia, ktorá umožňuje sledovanie obsahu v HD kvalite, ale aj drahšia verzia, ktorá odomyká špičkovo ostré rozlíšenie a niekoľko ďalších možností.
Ako však píše server TechRadar, po novom vraj platforma chystá ďalší typ predplatného, ktorým má posilniť svoju konkurencieschopnosť na postupne nasycujúcom sa trhu.
Hustá konkurencia si žiada nové riešenia
Netflix už dávno nie je v pozícii, kedy nie je ohrozený žiadnou inou streamingovou platformou. Trh sa v priebehu posledných rokov značne zahustil, čo znamená, že musí o udržanie svojho postu bojovať čoraz agresívnejšie.
Na trhu so streamingovými platformami dnes vystupuje naozaj mnoho mien. Okrem Netflixu máme k dispozícii napríklad Max, Disney+, Apple TV+, SkyShowtime, Voyo, JOJ play či Amazon Prime Video. Samozrejme, v skutočnosti je ich omnoho viac.
Všetky pritom ponúkajú celkom bohatý obsah. Od svojich konkurentov sa preto snažia odlíšiť aj inak, než objemom knižnice. Veľmi častým prostriedkom v tomto smere bývajú predplatné programy, presnejšie ich ceny. Niektoré platformy majú iba jedno predplatné za stabilnú cenu, iné majú programov viacero, pričom ponúkajú rôzne možnosti za rôzne ceny.
Bezplatné predplatné
Do druhej kategórie sa zaraďuje aj Netflix. Ten ponúka balíčky Basic, Standard a Premium. A v budúcnosti by sa k nim mal pridať ešte jeden, ten najlacnejší.
Netflix údajne plánuje zapracovať na posilnení svojej konkurencieschopnosti tým, že na svoju platformu naláka viac divákov. Viaceré osoby oboznámené so záležitosťou pre agentúru Bloomberg uviedli, že docieliť to chce uvedením nového predplatného programu, ktorý by bol úplne zadarmo.
Táto správa nepochybne mnohých poteší. A aby nebolo málo, zmienené osoby v rámci svojho hlásenia spomenuli priamo Európu. Je teda dosť možné, že ak Netflix skutočne vydá bezplatný program, dopracuje sa aj do našich končín.
Treba však mať na pamäti, že nič nie je skutočne zadarmo. Netflix je firma, pričom cieľom firmy je generovať zisk. Program by teda síce bol k dispozícii zadarmo, no generoval by tržby prostredníctvom reklám.
S touto myšlienkou sa pohráva už dlhšie
Stojí za zmienku, že toto nie je prvýkrát, čo sa platforma pohráva s myšlienkou bezplatného streamovania. Už v roku 2021 spustila test prvotnej bezplatnej verzie na území Keni. Podľa agentúry Reuters bol tento experiment ukončený v októbri minulého roku. Netflix v tom čase uviedol, že mu test priniesol viacero cenných poznatkov, ako aj že bude pokračovať v ponuke rôznych ďalších plánov.
Taktiež treba poznamenať, že Netflix už má v ponuke program s reklamami. Nie je však zadarmo. Dostupný je v Spojených štátoch, pričom vychádza na 6,99 dolára mesačne. Dovtedy najlacnejší program bez reklám platforma odstránila v júli minulého roku, čím rozzúrila mnohých predplatiteľov.
Ťažko povedať, s akým úspechom by sa stretla bezplatná verzia Netflixu, keďže streamingové platformy ako také sú z veľkej časti obľúbené práve pre to, že nie sú prešpikované inzerciou. Na druhú stranu, používatelia by mali možnosť bezplatne si kedykoľvek pozrieť ktorýkoľvek film či seriál, čo je rozhodne veľké plus.