Cybertruck je nepochybne jedným z najikonickejších elektromobilov, aké kedy vznikli. Tesla toto vozidlo predstavila ešte v roku 2019, kedy očarilo nielen skvelými technickými parametrami, ale aj unikátnou konštrukciou opierajúcou sa o ostré línie. Hoci to trvalo pár rokov, Cybertruck nakoniec vstúpil do predaja. A stretnúť sa s ním môžete už aj mimo Spojených štátov. Ako píše portál CzechCrunch, na vlastné oči si ho teraz môžete obzrieť v Prahe.
Konečné vydanie Cybertrucku trvalo dlhšie, než by si mnohí želali. Odložené bolo hneď niekoľkokrát, predovšetkým kvôli komplikáciám spôsobeným pandémiou Covidu-19, čipovou krízou a následne aj vojnou na Ukrajine.
Dávnejšie sme vás na našom webe informovali o tom, ako si niekto nechal Cybertruck importovať s cieľom predať ho v inej krajine s poriadnou prirážkou. Napísali sme dokonca aj o tom, ako sa niekto snažil prepašovať Cybertruck do Ruska.
Na území Európy Cybertruck zatiaľ nie je dostupný. Tesla by to nepochybne rada zmenila, no najskôr bude musieť absolvovať dlhé debaty s regulačnými orgánmi. Poniektoré údaje totiž u urádníkov vyvolávajú obavy. V dohľadnej dobe teda tento nekonvenčný elektromobil na európskych cestách neuvidíme, teda aspoň nie legálne.
Cybertruck v českom showroome
Vidieť ho však možno inde. Koná sa totiž roadshow, v rámci ktorej je Cybertruck vystavovaný vo viac ako 20 krajinách Európy, vrátane susednej Českej republiky. Natrafiť naň môžete aj vy, a to konkrétne v priestoroch showroomu Tesly v pražských Průhoniciach.
Treba podotknúť, že ide o statickú výstavu, takže previezť sa na elektromobile nemôžete. Môžete si ho však aspoň obzrieť zo všetkých strán. Samozrejme, najviac zaujme prevedením extriéru, keďže ten je skutočne unikátny. Interiér je trochu viac „generický“, do istej miery pripomína interiér Modelu 3.
Problémové parametre
V tomto bode môžeme premostiť naspäť k absencii Cybertrucku na európskom trhu. Je to totiž práve konštrukcia, ktorá prekáža regulátorom. Lars Moravy, viceprezident Tesly pre vývoj vozidiel, koncom minulého roka uviedol, že európske predpisy vyžadujú zabloenie na vyčnievajúcich častiach vozidiel minimálne 3,2 milimetra. Túto hodnotu pri konštrukcii, akú používa Cybertruck, nie je možné dosiahnuť.
Problémom je taktiež hmotnosť vozidla. Cybertruck je údajne príliš ťažký na to, aby mohol byť prevádzkovaný ako bežný osobný automobil, takže využívať by ho mohli iba osoby s vodičským oprávnením triedy C.