Vývoj vlaku na baterky českej výroby práve vstúpil do ďalšej fázy. Batériová verzia vlaku s označením RegioPanter aktuálne podlieha testovaniu na okruhu Výskumného Ústavu Železničného v českom Velime, informovala Škoda Group na svojom Facebooku.
Batériová verzia (BEMU) sa od klasického vlaku dizajnovo až na zelenú farbu nijak nelíši. Najväčším rozdielom, z konštrukčného hľadiska, je batéria umiestnená na streche, ktorá sa dokáže nabíjať z nabíjačky, z trakčného vedenia a dokonca aj rekuperáciou pri brzdení. Samotné batérie vlaku ponúkajú čisto elektrický dojazd 80 km a maximálnu rýchlosť 120 km/h.

Vlak na baterky za 6 miliónov eur
Cena za model BEMU 160 dosahuje 152 miliónov českých korún (6 miliónov eur). Výrobca už má objednávku na minimálne štyri kusy. Prvá z nich má jazdiť po Moravskoslezskom kraji.
Verejnosť by sa mala možnosť poprvýkrát previezť na takomto špeciálnym vlakom už v decembri. „Výroba prvých českých batériových vlakov prebieha podľa plánu a počítame s dodaním zákazníkovi pre nasadenie do nového grafikonu,“ potvrdil hovorca Škoda Group Jan Švehla. Vlak by mal premávať na trase Veřovice – Ostrava.