Apple minulý týždeň zverejnil reklamný spot na vtedy čerstvo predstavené iPady. Jeho obsah bol celkom prostý – video zachytávalo priemyselnú drvičku, ktorá ničila nástroje využívané prevažne kreatívcami. Gigant tým chcel naznačiť, že rôznorodé možnosti kreativity dokázal napchať do jedného, mimoriadne tenkého zariadenia. Nuž, neurobil dobre. Reakcia komunity na seba nenechala dlho čakať, rovnako ako reakcia hlavného konkurenta, píše Gizmodo.
Reklamný spot s názvom „Crush!“ sa ukázal byť jedným veľkým fiaskom, ktoré odsúdili aj viaceré známe mená. Britský herec Hugh Grant relatívne jemne naznačil, že to, čo Apple spravil, nie je v poriadku. Režisérka prvých epizód seriálu Príbeh služobníčky mala trochu ostrejší názor, ktorý sprevádzal aj vulgarizmus. Reklamu označila za psychotickú.
Ako-takým vykúpením pre Apple je, že sa za nevhodnú reklamu ospravedlnil. V oficiálnom oznámení uviedol, že kreativitu má vo svojej DNA a berie za nesmierne dôležité navrhovať produkty, ktoré pomáhajú kreatívcom. Uznal, že reklamný spot bol prešľap a dodal, že je mu to ľúto.
Treba však podotknúť, že Apple nie je prvý, kto sa rozhodol svoju elektroniku propagovať takýmto extravagantným spôsobom. V podstate rovnaký formát uplatnila aj spoločnosť LG, a to ešte pre 16 rokmi, konkrétne pri modeli LG KC910.
Samsung využil príležitosť
Ako sme spomenuli v úvode, na „Crush!“ rýchlo zareagovala nielen komunita, ale aj konkurencia. Konkrétne Samsung sa rozhodol si do svojho kalifornského kolegu kopnúť vlastnou reklamou, pri ktorej je už na prvý pohľad vidno, že ide de facto o výsmech.
Samsung na to ale išiel veľmi dobre. Spot je to krátky, trvá len 43 sekúnd, pričom zachytáva mladú ženu, ktorá kráča po troskách kreatívnych nástrojov, ktoré po sebe zanechal Apple. Následne nájde obhorenú a značne poničenú gitaru, s ktorou si sadne a začne na ňu hrať. Na konci videa sa zobrazí nápis, ktorý hovorí: „Kreativita nemôže byť rozdrvená.“
Samozrejme, ani Samsung nemá úplne čistý štít, pokiaľ ide o prešľapy a kontroverzné konania, no uznávame, že novou reklamou trafil klinec po hlavičke. Zrejme z toho žiadna väčšia dráma nebude, no prinajmenšom ide o jasný úkaz toho, ako sa konkurencia vždy snaží využiť čo i len najmenšiu štrbinu v obrane svojho protivníka. Pamätáte si, keď Samsung vysmial Apple za výrez na iPhone X?