Hubble Network, spoločnosť, ktorá sa sama prezýva ako „Starlink pre Bluetooth zariadenia,“ si dala za úlohu vytvorenie globálnej satelitnej siete schopnej pripojiť sa k akémukoľvek Bluetooth zariadeniu. Tímu sa nedávno podarilo dokázať, že to možné je, a to aj napriek pochybnostiam mnohých. Spoločnosť ďalej plánuje zhustiť sieť satelitov, aby bolo možné pripojenie udržať dlhšie.
Hubble Network oznámila, že sa jej podarilo niečo, čo mnohí považovali za nemožné. Podarilo sa jej naviazať Bluetooth spojenie priamo so satelitom vo vesmíre. Ide tak o vôbec prvú spoločnosť, ktorá to dokázala. Najnovší úspech je tak ďalším krokom k naplneniu ambiciózneho cieľa vytvoriť globálnu satelitnú sieť dostupnú akémukoľvek Bluetooth zariadeniu.
Starlink pre Bluetooth zariadenia
Prvé satelity schopné Bluetooth konektivity firma na orbitu vyslala na palube misie Transporter-10, ktorú zastrešila spoločnosť SpaceX. Od uvedenia do prevádzky sa tímu podarilo zachytiť signály z malinkého 3,5 mm Bluetooth čipu. Pripomenieme, že na vzdialenosť 600 kilometrov. Úžasné.
„Tým, že sme dokázali, že môžeme vysielať signál priamo z Bluetooth čipov a prijímať ich vo vesmíre zo vzdialenosti 600 kilometrov otvárame nové možnosti,“ povedal Alex Haro, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ Hubble Network.
Spoločnosť tvrdí, že pripojením akéhokoľvek Bluetooth zariadenia ku sieti satelitov Hubble Network, aj bez signálu mobilného operátora, dokáže ponúknuť globálne pokrytie s 20-násobne nižšou spotrebou batérie a 50-násobne nižšími prevádzkovými nákladmi.
Bluetooth satelit láka prvých klientov
Hubble Network tiež uvádza, že začala spolupracovať s pilotnými zákazníkmi z rôznych odvetví, vrátane výrobcov spotrebných zariadení, ako aj s firmami zo stavebníctva, infraštruktúry, dodávateľského reťazca, logisticky či roby a plynu.
Spoločnosť Hubble založil ešte v roku 2021 Haro, spoluzakladateľ Life360 spolu s Benom Wildom, zakladateľom spoločnosti Iotera a leteckým inžinierom Johnom Kimom. Keď sa harovi pôvodne predstavila myšlienka pripojenia Bluetooth čipu k satelitu, odmietal ju a označil ju ako bláznivú. Mal na to dobrý dôvod, dlhú dobu sa snažil vytvoriť hodinky pre deti s GPS konektivitou. Napokon sa však vyriešenie tejto konkrétnej výzvy stalo tak neodolateľnou.
Takmer pred rokom spoločnosť uzavrela prvú fázu investícií v hodnote 20 miliónov dolárov, vďaka čomu získala potrebný kapitál na spustenie prvej série satelitov.