Do sektora elektromobility zavítal ďalší výrobca. Je ním nemálo známa automobilka Alfa Romeo, ktorá pred pár dňami oficiálne predstavila svoj vôbec prvý elektromobil s názvom Milano. Zaujať dokáže ako vizuálom, tak aj technickými parametrami či kompaktnými rozmermi.
Ako píše server TOPSPEED.sk, Alfa Romeo Milano je celkom malé vozidlo, ktorého pôdorys je porovnateľný so Škodou Octavia. Tým sa však netreba nechať odradiť. Talianska automobilka totiž sľubuje najlepší podvozok v triede, na ktorom sa podieľal tím zodpovedný za Alfu Romeo Giulia GTA. Okrem toho sľubuje, že vozidlo bude neskôr dostupné aj vo verzii s pohonom všetkých štyroch kolies.
Späť k rozmerom, Alfa Romeo Milano má na dĺžku 4,17 metra, na šírku 1,78 metra a na výšku 1,5 metra. Ide teda o jedno z tých menších áut, ktoré sa náramne hodí do preľudnených miest s hustou premávkou.
Pokiaľ ide o sľubovaný najlepší podvozok v triede, ten mal byť navrhnutý s ohľadom na športové jazdné vlastnosti, ako aj efektívne rozloženie hmotnosti a prvotriednu dynamiku.
Tri verzie, dve z nich na elektrinu
Alfa Romeo Milano je dostupné v troch verziách. Prvá, ktorá figuruje ako pomyselný základ, nesie názov Milano Ibrida. Tento model kombinuje elektrický a benzínový pohon. Pod kapotou teda nájdeme preplňovaný trojvalec s objemom 1,2 litra, ako aj šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku so vstavaným elektromotorom.
Pokiaľ ide o výkon, ten sa v prípade hybridnej verzie šplhá na 136 konských síl, čo nie je ktovieako veľa. Pridaný lítiovo-iónový akumulátor má kapacitu len 0,9 kWh pri napätí 48 V, zatiaľ čo prídavná elektrická jednotka v prevodovke poskytuje podporu s výkonom necelých 30 konských síl.
Ďalšie dve verzie už majú čisto elektrický pohon. Tá nižšia konfigurácia je vybavený batériou s kapacitou 54 kWh, ktorá podľa metodiky WLTP poskytuje dojazd okolo 410 km v priemere alebo 590 km v mestskej premávke. Rýchlosť nabíjania je celkom pôsobivá – pri nabíjaní výkonom 100 W sa dokáže kapacita batérie z 10 percent na 80 percent obnoviť do 30 minút. Výkon činí 156 konských síl.
Špičkou je prevedenie Milano Veloce, ktorý sa pýši rovnakou pohonnou jednotkou ako športový Abarth 600e. Ide o elektromotor s výkonom 240 konských síl, ktorý spolupracuje s mechanickým samosvorným diferenciálom Torsen. Elektromotor je napojený na prednú nápravu, pričom všetky pneumatiky sú obohatené o 20-palcové disky. Súčasťou výbavy je aj brzdový systém s 380 mm prednými kotúčmi a štvorpiestikovými strmeňmi.
Najvyššia verzia má taktiež o 25 mm nižšie položený podvozok, ale aj hrubšie stabilizátory, riadenie s rýchlejším prevodom či upravenú kalibráciu reakcie pedálu na zrýchlenie. Pokiaľ ide o dojazd, v tomto smere automobilka nezverejnila žiadne podrobnejšie údaje.
Šikovné technológie
Samozrejme, keďže ide o nový elektromobil, ktorý sa nepochybne snaží byť čo najviac konkurencieschopný, nechýba mu ani celý zástup šikovných funkcií a technológií. V kabíne sa nachádzajú dva LED Matrix displeje s uhlopriečkou 10,25 palca, cez ktoré možno ovládať aj integrovaný model umelej inteligencie ChatGPT či hlasového asistenta. Ten reaguje na jednoduchý príkaz „Hey Alfa“. Za zmienku taktiež stojí batožinový priestor s objemom 400 litrov či 360-stupňový kamerový výstup.
Prečítajte si tiež:
- Popularita elektromobilov stúpa: V mnohých krajinách majú už viac ako štvrtinový podiel na trhu (PREHĽAD)
- Z 10 na 80 % do 12 minút: Nová batéria pre elektromobily šokuje bleskovým nabíjaním. Použiť ju môže aj Tesla
- Xiaomi neprestáva udivovať: Tento rok vraj prinesie ešte jeden elektromobil, poznáme detaily!
Automobilka zatiaľ neprezradila, kedy bude vozidlo uvedené v zahraničí, ani za aké ceny. Vieme však, že na domácom trhu si možno prevedenie s hybridným pohonom v základnej výbave objednať za 31 900 eur, zatiaľ čo slabší elektrický model je k dispozícii za 41 500 eur.