O tom, že banky vykonávajú jednu aktualizáciu za druhou, ste už iste čítali. Údržbu systémov a nasadzovanie nových funkcií väčšinou vykonávajú cez víkend, resp. v najmenej frekventované časy.
Na konci každého článku, v ktorom informujeme o blížiacej sa údržbe, resp. výpadku systémov, píšeme aj o tom, že všetky plánované práce sa môžu vymknúť spod kontroly. A aj napriek tomu, že sa banky za takéto články často hnevajú, sú dôležité.
Banky radia: Nemáme to volať výpadok, ale údržba
Pekným príkladom je VÚB banka, ktorá mala podobnú údržbu uplynulý víkend. Úplne štandardná práca na ich systémoch spôsobila, že klienti nemohli platiť platobnými kartami, vyberať peniaze z bankomatov a podobne. Inými slovami, ostali bez peňazí. A to aj niekoľko hodín po tom, ako mali byť servisné práce ukončené.
Nielen banky, ale aj ďalšie spoločnosti často kritizujú, že takéto práce nazývame výpadkom a že ich máme radšej volať údržbou. Ako sa ukazuje, skutočne ide o výpadok a príčina nech je akákoľvek – plánovaná práca, neplánované zlyhanie – v očiach klienta ide vždy o výpadok služieb, ktoré pre klientov môžu znamenať nedostupné služby, ktoré nutne potrebujú použiť.