Elektromobil Xiaomi SU7, ktorý nedávno vstúpil do predaja, možno objektívne považovať za hit. Spoločnosť vo veľmi krátkom čase zaevidovala desaťtisíce objednávok, čo zrejme nečakala, keďže plánovaný objem produkcie spomínal podstatne nižšie hodnoty. Teraz výrobu adekvátne prispôsobuje registrovanému dopytu.
Xiaomi sa aktuálne chváli veľmi slušnými výrobnými číslami, čím prináša prospech na dvoch frontoch, informuje Electrek. Za prvé to spoločnosti umožňuje lepšie pokryť rastúci dopyt po nových vozidlách, za druhé tým podporuje ďalších ľudí k vytvoreniu objednávky.
Dopyt po elektromobiloch SU7 bol a prakticky stále je obrovský. Xiaomi v priebehu len 27 minút od uvedenia vozidiel na trh zaznamenala približne 50 000 objednávok, pričom niektorým žiadateľom sa po vytvorení objednávky vygenerovala čakacia doba v trvaní až 7 mesiacov.
Zbytočné obavy
Mnohí nepochybne mali obavy z toho, ako bude Xiaomi schopné pokryť tak štedrý dopyt, keďže je v oblasti elektromobilov nové a ešte nedokázalo tak efektívne optimalizovať svoje procesy, akými disponujú dlhšie usadené automobilky. Dá sa však povedať, že tieto obavy boli zbytočné. Hoci je Xiaomi v automobilovom priemysle nováčikom, jej montážne linky pracujú na maximum a sľubujú skutočne obdivuhodné čísla.
Divízia Xiaomi pre elektromobilitu na sociálnej sieti Weibo zverejnila príspevok, v ktorom uvádza, že v priebehu 28 dní od uvedenia modelov Xiaomi SU7 na trh zaznamenala neuveriteľných 75 723 objednávok. A to je reč iba o Číne. No namiesto toho, aby spoločnosť predĺžila čakacie lehoty pre tých, ktorí objednávku odoslali neskôr, rozhodla sa zvýšiť produkciu. V tomto roku vraj plánuje dodať až 100 000 kusov SU7, čo je rozhodne ambiciózny cieľ.
A očividne je na dobrej ceste. V uplynulých 32 dňoch totiž dokázala vyrobiť až 10 000 modelov, z čoho bolo už 5 781 kusov dodaných zákazníkom.
Xiaomi SU7 a dobré vyhliadky
Je potešujúce vidieť, že Xiaomi navyšuje tempo výroby aj napriek tomu, že na elektromobiloch zatiaľ prerába, pričom nejde o zrovna nízke sumy. Podľa dávnejších prepočtov má spoločnosť na každý jeden predaný model doplácať okolo 9 400 dolárov, resp. 8 600 eur. To znamená, že ak sa jej skutočne podarí v tomto roku dodať 100 000 kusov, čistá strata sa môže vyšplhať až na 860 miliónov eur.
Analytici však ostávajú optimistickí. Tvrdia, že Xiaomi má dobré finančný základy a perspektívy, ako aj to, že vďaka svojim bohatým skúsenostiam s výrobou smartfónov môže v budúcnosti získať dôležitú konkurenčnú výrobu, napríklad segmente inteligentných navigačných panelov.
Žiaľ, nateraz nevieme, kedy sa elektromobil od Xiaomi dopracuje mimo Číny (ak vôbec).