Francúzsko má v pláne výrazne sprísniť svoje podmienky týkajúce adopcie elektromobilov, predovšetkým zo strany väčších spoločností. Súčasné nariadenia uplatňované v rámci legislatívy Loi d’Orientation des Mobilités totiž nedodržiava ani polovica podnikateľských subjektov. Dodržiavanie aktualizovaných nariadení vraj bude vymáhané nemalými finančnými pokutami, informuje denník Autoviny.sk.
Vo Francúzsku kladú na šírenie a rozmach elektromobility obrovský dôraz. No aby bolo šírenie elektromobility možné, je potrebné, aby sa dodržiavali určité pravidlá.
Prísnejšie podmienky
Zmienená legislatíva Loi d’Orientation des Mobilités, ktorá vstúpila do platnosti v roku 2019, požaduje, aby vozové parky s viac ako 100 vozidlami (okrem taxíkov a dlhodobých prenájmov) boli z čo najväčšej časti tvorené autami s nízkymi emisiami. V súčasnosti sú v rámci legislatívy prípustné emisie CO2 do 50 g/km.
No žiaľ, doposiaľ malo týmto požiadavkám vyhovieť len 40 percent spoločností, čo ani zďaleka nie je toľko, koľko by si francúzski zákonodarcovia priali. Nuž, keď to nejde po dobrom, bude to musieť ísť po zlom.
Podmienky týkajúce sa adopcie elektromobilov zo strany firiem sa preto citeľne sprísnia. Ísť má o rázne, no za to veľmi jednoduché riešenie. Jednou z tých výraznejších zmien bude zníženie prípustných emisií CO2, a to z 50 g/km na 20 g/km. Takéto zníženie povolenej hranice de facto úplne vylúči používanie plug-in hybridov a zatlačí na firmy, aby v čo najväčšej miere začali nakupovať elektromobily.
Podpora elektromobilov
Podľa nových podmienok sa má podiel elektromobilov na vozových parkoch firiem do roku 2027 zdvihnúť na 40 až 50 percent, potom na 70 až 80 percent do roku 2030. Do roku 2031 by sa ich podiel mal navýšiť až na 90 percent, do nasledujúceho roku na 95 percent.
Pravidlá sú to prísne, no Francúzsko sa jednoducho chce niekam pohnúť., takže iná cesta asi nie je. A pokiaľ ide o vymáhanie dodržiavania pripravovaných zmien – firmám, ktoré nebudú spĺňať nové podmienky, budú hroziť pokuty. Tie sa môžu šplhať do výšky až 5 000 eur na jedno vozidlo.
Je vysoko pravdepodobné, že táto zmena výrazne podnieti nákup elektromobilov vo Francúzsku, v dôsledku čoho budú staršie, resp. jazdené vozidlá ponúkané na predaj, a to ako na domácom trhu, tak aj v zahraničí.
Stále však nie je isté, že legislatíva prejde.