Američan Rene Redmund, pôvodom zo Švajčiarska, sa so ženou rozhodol vycestovať na 3-týždennú dovolenku. Navštíviť chcel svoje rodné mesto, popritom svoju cestu prirodzene dokumentoval. Redmund, ako zodpovedný človek, pred cestou navštívil svojho operátora, ktorému povedal o svojich zámeroch. Operátor T-Mobile svojmu zákazníkovi, ktorý ich služby využíva už 30 rokov potvrdil, že jeho paušál všetko pokrýva a že sa nemá čoho obávať.
Po návrate z dovolenky však prišla tvrdá realita. Operátor mu totiž zaslal faktúru na 143 442,74 dolárov. V prepočte ide o dychberúcich 134 tisíc eur, všimol si server Živě.cz.
9,5 GB za cenu rodinného domu
Čo ale spôsobilo tak obrovskú faktúru? Redmund, asi ako každý z nás, počas svojej dovolenky veľa fotil. Každá fotka sa pritom nahrávala na úložisko iCloud, no a za tri týždne bolo tých záloh priveľa. Cez mobilné dáta preniesol 9,5 GB dát v roamingu. Tí, ktorí už boli vo Švajčiarsku určite vedia, aké drahé dáta tam v roamingu sú.
Za každý deň svojej dovolenky Redmund len na roamingu minul 6-tisíc dolárov. Operátor tvrdil, že všetko je tak, ako by malo byť a preto aj trval na jej zaplatení. Názor zmenil až po tom, ako sa do celého prípadu vložili právnici a americké médiá, čo hralo Redmundovi do kariet.
Nešťastnému zákazníkovi sa nakoniec ozval zástupca amerického T-Mobilu s tým, že mu šialene vysokú faktúru preplatia oni. Operátor zároveň dodal, že je mimoriadne dôležité, aby si pred cestou do zahraničia ľudi dali pozor na to či majú vo svojom programe predplatené roamingové dáta alebo nie.