Disney+ je jednou z popredných streamingových platforiem. V jej knižnici natrafíte na naozaj pestrý obsah, vrátane dychberúcich dokumentárnych relácií z dielne National Geographic, strhujúcich „Marveloviek“ či legendárnej ságy Star Wars. Podobne ako iné streamingové platformy, aj Disney+ čerpá príjmy predovšetkým z predplatného, ktoré na pravidelnej báze uhrádzajú abonenti. Existujú však obchádzky, vďaka ktorým sa možno dostať k exkluzívnemu obsahu bez platenia. Tou najčastejšie využívanou je zdieľanie účtov.
Netflix už proti tejto nekalej praktike zakročil, pričom rovnaký krok už dlhšie plánuje aj Disney+. Teraz sa ku nám vďaka portálu 9to5Mac dostávajú dôležité podrobnosti.
Platforma o svojich plánoch týkajúcich sa obmedzenia zdieľania hesiel diskutovala už mnohokrát, no až doposiaľ nám chýbali podrobnejšie informácie, ako je napríklad dátum zavedenia zákazu. Ten po novom približuje priamo Bob Iger, generálny riaditeľ Disney. V rozhovore pre CNBC, ktorý sa odohral vo štvrtok, uviedol, že Disney má v úmysle dosiahnuť ziskové marže v dvojciferných číslach, pričom streamovanie má v dosiahnutí tejto ambície zohrávať dôležitú úlohu. To je dôvod, prečo raz a navždy zakáže zdieľanie hesiel.
Kedy k tomu dôjde?
Prvých obmedzení v tomto smere si vraj začneme všímať už v priebehu júna, teda o dva mesiace. Iger pilotnú fázu opatrenia označil za „prvý skutočný nájazd na zdieľanie hesiel“. V tom čase bude zdieľanie hesiel medzi používateľmi mimo jednej domácnosti zakázané len na vybraných trhoch. Do celého sveta sa potom rozšíri v septembri.
„V júni uskutočníme náš prvý skutočný nájazd na zdieľanie hesiel. Len v niekoľkých krajinách a na niektorých trhoch, ale potom sa to výrazne rozšíri,“ uviedol Iger. „V septembri sa to rozšíri na všetky trhy.“
Pripomíname, že platforma Disney+ prvýkrát prehovorila o možnosti zákazu zdieľania hesiel v auguste minulého roka.
Budú analyzovať naše účty
Pokiaľ ide o spôsob, akým bude platforma skúmať, či sa novo uplatnený zákaz zdieľania účtov dodržiava, o tom zatiaľ veľa nevieme. Uvádza však, že pre tento účel bude analyzovať spôsob používania jednotlivých účtov.
Ultimátnym cieľom je, aby jedno konto a jeho profily využívali len členovia jednej a tej istej domácnosti.