Amazon výrazne mení koncept predajní budúcnosti, v ktorých ste nemuseli čakať v rade pri pokladni. Všetko mali sledovať kamery a senzory s umelou inteligenciou a automaticky zisťovať, ktoré produkty máte v košíku. Potom už len stačilo odísť a Amazon vám zaúčtoval správny poplatok. Ukázalo sa však, že Amazon v Indii zamestnával približne 1 000 ľudí, ktorí pôsobili ako akýsi virtuálni pracovníci za pokladňou.
Amazon sa preto rozhodol, že zmení fungovanie svojich predajní. Namiesto kamier, senzoorv a tisícky Indov sa bude spoliehať na skenery a displeje zabudované do nákupných košíkov zvaných Dash Carts.
Príliš pomalé, drahé. A k tomu stovky Indov
Za neúspechom mala stáť samotná technológia, ktorá bola príliš pomalá a príliš drahá na prevádzku. Zamestnancom v Indii malo zas trvať hodiny, kým skompletizovali nákup zákazníkov a zaslali im bloček. Jednoducho, celý systém nefungoval tak, ako by mal.
Kritici, ako inak, kritizovali Amazon za to, že namiesto vyplácania férovej mzdy lokálnym uchádzačom o zamestnanie radšej najal stovky ľudí z lacnej Indie. Rovnako tak kritizovali zber citlivých dát o svojich zákazníkoch.
Ochrana dát? Druhotný problém
Minulý rok dokonca podala skupina na ochranu spotrebiteľov, Surveillance Technology Oversight Project, hromadnú žalobu na spoločnosť Amazon, v ktorej ju obvinila, že neinformovala zákazníkov o tom, že tajne predáva údaje spoločnosti Starbucks s cieľom dosiahnuť zisk.
Prečítajte si tiež: Google vyhľadávanie už nemusí byť zadarmo: Firma zvažuje spoplatnenie
Ako upozornil server Gizmodo, napriek agresívnemu presadzovaniu sa na maloobchodnom trhu má Amazon v USA stále menej predajní potravín ako jeho konkurenti. Či budú vozíky Dash Carts menej invazívne z hľadiska ochrany osobných údajov, sa ešte len uvidí.