Mnohí ľudia si veľmi dobre strážia svoj rozpočet. Peňazí vo väčšine prípadov nikdy nie je dosť a prísť o ne dvakrát nemusí byť úplne príjemný zážitok. Práve toto rieši jedna z najobľúbenejších bánk na Slovensku, Fio banka. Tá mala klientom sťahovať peniaze rovno dvakrát. Chybu pritom pripisuje vydavateľovi kariet Visa.
„Ospravedlňujeme sa za komplikácie spôsobené duplicitným zaúčtovaním niektorých transakcií vykonaných kartami Visa. O problémoch vieme a situáciu so spoločnosťou Visa intenzívne riešime. Veríme, že k vráteniu duplicitných transakcií dôjde behom niekoľkých dní,“ píše banka v prehlásení na sociálnej sieti Facebook.
Klienti banky nie sú veľmi zhovievaví. Banku kritizujú z toho, že aj napriek tomu, že o probléme vie niekoľko dní, verejnosť informovala až teraz. „Problém je spôsobený Visou, ale ľudia tu nadávajú na Fio banku,“ píše jeden komentujúcich. Druhý mu oponuje: „To je síce pravda. Prvá vec je však tá, že Fio banka klientov sama vôbec neinformovala aj napriek tomu, že o probléme vie už tri dni. A po druhé, ja mám zmluvu s Fio bankou. Za mňa má banka vrátiť peniaze klientom zo svojich prostriedkov a potom si to riešiť s Visou kľudne mesiac,“ hovorí.
Prišli o stovky eur. Nevedia, kedy ich opäť uvidia
Niektorí klienti prišli o stovky eur, resp. tisíce korún. „U nás je to 10 000 (Kč) za duplicitný výber z bankomatu. Super nechať nás takto stresovať a ako je vidieť, tak to asi rýchle riešenie mať nebude,“ sťažuje sa jeden z klientov. „Keby to boli dve stovky (Kč), ale mne strhli 2x po 6 000 Kč,“ dodáva ďalšia klientka.
To, kedy dôjde k vráteniu peňazí na účty klientov, momentálne nevieme. Rovnako nie je jasné či stále dochádza k duplicitnému zaúčtovainu.