AirPods sú bez akýchkoľvek pochýb jedny z najpopulárnejších bezdrôtových slúchadiel na svete. Dá to rozum, keďže ide o výborný doplnok k smartfónom iPhone, ktoré sa taktiež tešia ohromnej obľube. A práve úspešnosť ikonických slúchadiel je niečo, čo motivuje nielen samotný Apple, ale aj iných výrobcov, ktorí sa z neho snažia vyťažiť maximum pre vlastný prospech. Pre dôkaz si stačí odskočiť do Ázie, kde po novom vznikol skutočne unikátny produkt, a to vôbec prvé nabíjacie puzdro pre AirPods Pro s dotykovou obrazovkou, píše server MacRumors.
Kapitoly článku:
Apple je technologický gigant, ktorý neustále vymýšľa niečo nové, čím by ohúril svoju oddanú klientelu. Dokazuje to nemálo patentových prihlášok, ktoré si spoločnosť necháva ako-tak pravidelne registrovať, hoci je pravda, že veľké množstvo z nich nikdy neuzrie svetlo sveta. V tomto bode vstupujú do hry ázijské firmy, ktoré sa snažia dokončiť to, čo Apple len začal.
Čo Apple začal, Ázia dokončí
Kalifornský výrobca mal v minulosti plánovať aj vydanie novej generácie nabíjacieho puzdra pre špičkové slúchadlá AirPods Pro, ktoré by bolo vybavené dotykovým displejom. Tento projekt, podobne ako mnoho iné, však nikdy nepreviedol do reality.
To otvára priestor pre ázijské firmy, ktoré sa snažia replikovať úspech Apple tým, že doslova kopírujú jeho produkty. Po novom sa o to jeden výrobca usiluje práve puzdrom pre AirPods s dotykovým displejom, ktorý vraj navrhol, vyvinul a vyrobil s prihliadnutím na patentové prihlášky Apple.
Na existenciu tohto puzdra upozornilo viacero informátorov na sociálnych sieťach, predovšetkým na X. Puzdro pre AirPods Pro je skutočne vybavené funkčným OLED displejom, ktoré poskytuje niekoľko užitočných možností.
Obrazovka sa aktivuje otvorením veka puzdra. Akonáhle sa tak stane, používateľ má k dispozícii niekoľko ovládacích prvkov, ktoré môže nastavovať podľa svojich preferencií. Prístup poskytuje napríklad k funkcii Find My (Nájsť), ovládaniu hlasitosti či nastaveniam ekvalizéra. Displej potom vie zobraziť aj aktuálny stav batérie slúchadiel a čas.
Vyzerá šikovne, no stále je to kópia
Ak puzdro naozaj funguje tak, ako to ukazujú videá, ide o celkom šikovný produkt, ktorý vie výrazne uľahčiť a zrýchliť základné interakcie. Pre väčšinu uvedených funkcionalít sa totiž bežne používa smartfón. Puzdro túto potrebu do istej miery eliminuje.
Stále je však evidentné, že výrobca v podstate len skopíroval pôvodné plány Apple. „Užitočnosť puzdra na slúchadlá sa môže zvýšiť a kontrola používateľa nad bezdrôtovými slúchadlami sa môže zlepšiť konfiguráciou puzdra s interaktívnym používateľským rozhraním, ktoré umožní používateľovi ovládať operácie spojené s bezdrôtovými slúchadlami,“ uvádza sa v patentovej prihláške Apple ešte z roku 2021.
Jeden z patentov giganta hovorí dokonca aj o možnosti ovládania Apple Music priamo cez dotykový displej na puzdre. Tento displej mal disponovať rozličnými kapacitami a špeciálne upraveným grafickým rozhraním, ktoré by bolo schopné poskytnúť dokonca aj haptickú spätnú väzbu (vibrácie). Apple pôvodne zamýšľal, že cez displej puzdra bude možné ovládať prehrávanie zvuku, nastavovať hlasitosť či prepínať skladby.
Obecne zamýšľal hlbšiu integráciu najmä s Apple Music. Takouto integráciou by sa podľa patentu „znížili alebo odstránili nedostatky spojené s ovládaním bezdrôtových slúchadiel“.
Falzifikáty sa len hrnú
AirPods sú bez akýchkoľvek pochýb jedným z najčastejšie falzifikovaných produktov z portfólia Apple. Konkrétne v Spojených štátoch bol v posledných rokoch na colných hraniciach zabavený rekordný počet falošných kópií. Na základe údajov americkej colnej a pohraničnej ochrany tu bolo v prvých deviatich mesiacoch fiškálneho roku 2021 zadržaných približne 360 000 falzifikátov slúchadiel AirPods, dokopy v hodnote až 62,2 milióna dolárov.
Americká colná správa uviedla, že až 80 % všetkých falšovaných výrobkov smerujúcich do Spojených štátov pochádzalo z pevninskej Číny alebo Hongkongu. Presný počet falzifikovaných AirPods, ktoré sa snažia cez americké hranice dostať v súčasnosti, nepoznáme. Colná správa však uviedla, že počet zadržaných výrobkov sa v posledných piatich rokoch zvýšil až o 50 %.
Takmer na nerozoznanie
Výrobcovia falošných AirPods v poslednej dobe zásadne pokročili, pričom na prvý pohľad je veľmi ťažké rozoznať kópiu od originálu. Neraz totiž používajú nielen identický dizajn, ako aj pravé sériové čísla.