Xiaomi na práve prebiehajúcom veľtrhu MWC, ktorý sa koná v španielskej Barcelone, predstavuje svoj úplne nový ekosystém s názvom „Človek x auto x domácnosť“, ktorý nanovo definuje hranice integrácie technológií. Spoločnosť tak urobila pri príležitosti medzinárodného debutu elektromobilu Xiaomi SU7, ktorý ponúka pohľad na jej víziu pre inteligentnú budúcnosť. V tejto budúcnosti sú všetky potreby používateľov bez problémov splnené v rámci jedného inteligentného ekosystému.
Kapitoly článku:
„V spoločnosti Xiaomi bude technológia vždy zameraná na ľudskosť. Naše inovácie sú navrhnuté predovšetkým na základe potrieb našich používateľov. „Človek x auto x domov“ stelesňuje tento náš záväzok poskytovať komplexné, lepšie prepojené zážitky. Integráciou ľudí, áut a domácností chceme vytvoriť komplexné prepojenie, ktoré presahuje všetko, čo je dnes k dispozícii,“ hovorí Daniel Desjarlais, riaditeľ komunikácie Xiaomi International. „Pozývame účasníkov MWC, aby na vlastnej koži zistili, ako vízia spoločnosti Xiaomi mení futuristické koncepty na skutočnosť tým, že mení spôsob, akým sa prepájame.“
Komplexná prepojiteľnosť
Prechod Xiaomi od „smartfónu x AIoT“ k ekosystém „človek x auto x domácnosť“ plynulo spája osobné zariadenia, inteligentné domáce produkty a autá, a to s cieľom uľahčiť bezproblémové prepojenie hardvérových zariadení, umožniť koordináciu v reálnom čase a riadenie progresu, ako aj realizovať spoluprácu s priemyselnými partnermi. Tento proaktívny ekosystém, navrhnutý s víziou prispôsobiť sa požiadavkám používateľov, je navrhnutý tak, aby sa dokázal prispôsobiť ako súčasným, tak aj budúcim potrebám.
V tomto poslaní zohráva významnú úlohu nové softvérové rozhranie Xiaomi HyperOS, ktoré obsahuje inovácie navrhnuté tak, aby podporovali neobmedzenú spoluprácu medzi zariadeniami a zabezpečili konzistentnú prevádzku vo všetkých oblastiach od integrovanej platformy Xiaomi Smart Life. Ako základ nového ekosystému „človek x auto x domácnosť“ integruje viac ako 200 produktov, ktoré dokopy zahŕňajú až 600 miliónov globálnych zariadení a pokrývajú viac ako 95 % používateľských scenárov.
Spoluprácou s globálnymi partnermi, vývojármi a výrobcami umožní Xiaomi HyperOS ekosystému odomknúť a využiť širokú škálu možností.
Kľúčovú úlohu potom zohráva aj očakávaný elektromobil Xiaomi SU7, ktorý je označovaný ako „plnohodnotný vysokovýkonný ekologický sedan“ posúvajúci hranice v oblasti výkonu, integrácie ekosystémov a mobilného inteligentného priestoru. Popri dizajne Xiaomi SU7 Xiaomi vyvinulo päť základných technológií EV, a to E-Motor, CTB integrovanú batériu, Xiaomi Die-Casting, Xiaomi Pilot Autonomous Driving a Smart Cabin.
S podporou mohutných investícií do výskumu a vývoja vo výške viac ako 10 miliárd čínskych juanov (1,3 miliardy €) a globálneho tímu pozostávajúceho z viac ako 3 400 inžinierov a 1 000 technických expertov v kľúčových oblastiach spoločnosť dokázala vyhotoviť skutočne šikovné a užitočné vozidlo.
Majstrovstvo v oblasti mobilného zobrazovania
Xiaomi verí v inovácie zamerané na človeka, a preto sa usiluje poskytovať používateľom lepšie a intuitívnejšie zážitky z mobilného fotografovania, pričom neustále podporuje vývoj aj v oblasti mobilného zobrazovania.
Prostredníctvom strategického partnerstva so spoločnosťou Leica získalo Xiaomi unikátnu možnosť preskúmať podstatu zobrazovania a posunúť tak ďalej oblasť profesionálnej humanistickej fotografie. Partnerstvo medzi týmito dvoma firmami dosiahlo významný míľnik založením optického inštitútu Xiaomi-Leica, ktorý je hnacím motorom výrazného pokroku v oblasti zobrazovacích technológií a stanovuje nové štandardy pre používateľský zážitok z fotenia.
Novo uvedený rad smartfónov Xiaomi 14 s optickými objektívmi Leica Summilux je starostlivo vytvorený s riešením pre optický systém novej generácie, ktorý poskytuje bezkonkurenčné fotografické možnosti, ktoré vynikajú vo všetkých podmienkach a scenároch.
Robotika a excelentná výroba
Xiaomi na veľtrhu MWC predstavuje aj špičkového štvornohého robota CyberDog 2 s fúznym systémom snímania a rozhodovania využívajúcim 19 senzorov pre videnie, dotyk a sluch. Je navrhnutý tak, aby kopíroval pohyby, vzhľad a interakcie skutočného psa, čo je príkladom priekopníckeho ducha Xiaomi a jeho odhodlania posúvať hranice robotiky. Otvorený zdrojový kód jeho technológie je základom ekosystému pripraveného na prispôsobenie a programovanie, čo vývojárom otvára neobmedzené kreatívne možnosti.
Okrem toho Xiaomi naďalej pokračuje v tvorení novej definície výroby a stavia svoju inteligentnú továreň na čelo priemyselných inovácií. V týchto centrách technologickej transformácie sa ako základné princípy objavujú agilita, prevádzková efektívnosť a presnosť. Zriadenie druhej fázy inteligentnej továrne v pekinskej štvrti Changping zdôrazňuje neochvejný záväzok spoločnosti poskytovať bezkonkurenčnú kvalitu a priekopnícke inovácie priamo spotrebiteľom.
Udržateľná budúcnosť
Xiaomi sa zaviazalo nielen poskytovať vysokokvalitné a udržateľné produkt a služby po celom svete. Do centra svojej obchodnej stratégie kladie aj ochranu životného prostredia a udržateľný rozvoj. Spoločnosť prisľúbila, že do roku 2040 dosiahne uhlíkovú neutralitu, pričom transparentnosť svojho environmentálneho úsilia demonštrovala vydaním svojej prvej bielej knihy o opatreniach v oblasti klímy počas konferencie COP28.
Tieto významné míľniky sú v súlade s aktívnym zapojením spoločnosti do dôležitých iniciatív v oblasti udržateľnosti, ako je iniciatíva GE100%, presadzovanie širokého využívania obnoviteľných zdrojov energie a rozsiahly program recyklácie elektronického odpadu. V rámci podpory svojho poslania fungovať udržateľne Xiaomi prijalo model obehového hospodárstva s cieľom recyklovať 38 000 ton elektronického odpadu medzi rokmi 2022 až 2026.
Toto spoločné úsilie je krásnym príkladom holistického prístupu spoločnosti k preklenutiu medzery, ktorá vznikla medzi high-tech riešeniami a environmentálnou udržateľnosťou, čím sa mení úloha technologického priemyslu pri podpore udržateľnej budúcnosti.