Hoci si to niektorí vedia len ťažko uznať, všetci robíme chyby. A výnimkou nie sú ani poprední výrobcovia smartfónov. Exemplárnym príkladom je spoločnosť OnePlus, ktorej sa začiatkom tohto roka podaril celkom zaujímavý prešľap. Jej nový smartfón ponúkal iné úložisko, než aké bolo uvádzané. Našťastie ale chybu uznala a dotknutým používateľom ponúka vrátenie peňazí. Téme sa venuje server Talk Android.
Kapitoly článku:
Zvyčajne si výrobcovia dávajú veľký pozor na to, aby ich informácie o zariadeniach boli čo najpresnejšie, teda aby nezavádzali potenciálnych zákazníkov. Ak by sa niečoho takého dopustili, vystavili by sa početným problémom, predovšetkým ostrej kritike.
Konkrétne výrobca OnePlus, ktorý si získal srdcia mnohých vďaka zariadeniam s vynikajúcim pomerom medzi cenou a výkonom, trochu zavádzal zákazníkov začiatkom tohto roku, kedy predstavil smartfón OnePlus 12R. Tento kúsok možno na základe výbavy zaradiť do vyššej strednej triedy.
Pomýlil si štandardy
Výrobca pri smartfóne uvádzal, že ponúka viacero vylepšení, vrátane nového úložiska typu UFS 4.0 s kapacitou 256 GB. Avšak po tom, čo bolo zariadenie uvedené na trh, sa zistilo, že uvádzané informácie neboli tak úplne presné. Spoločnosť zrejme urobila chybu v marketingových materiáloch, nakoľko OnePlus 12R neponúka úložisku typu UFS 4.0, ale UFS 3.1. Problém bol v tom, že keď sa na túto chybu prišlo, telefón si už viacero ľudí zakúpilo.
Ako takým svetlým bodom je, že chybné informácie sa týkali len jednej z dvoch konfigurácií. OnePlus 12R sa začal dodávať v prevedeniach 8/128 GB a 16/256 GB. Nižšia verzia bola od začiatku inzerovaná s úložiskom UFS 3.1. Tá vyššia bola inzerovaná s úložiskom UFS 4.0, hoci v skutočnosti taktiež išlo o triedu UFS 3.1.
Prišlo sa na to neskoro
Ak by k tejto chybe došlo ešte predtým, ako sa smartfón dopracoval do predaja, následky by neboli také vážne. Stačilo by ospravedlnenie, vysvetlenie a úprava marketingových materiálov tak, aby zodpovedali realite. V tomto prípade sa však na chybu prišlo až po tom, čo bol smartfón uvedený na trh, takže niekoľko ľudí nosilo vo vrecku smartfón, o ktorom si mysleli, že má jedno z najrýchlejších úložísk. Hneď teda bolo jasné, že OnePlus bude musieť s touto záležitosťou niečo spraviť.
Reakcia spoločnosti na seba nenechala dlho čakať. V príspevku na komunitnom fóre bol objasnený jej postoj – všetci zákazníci, ktorí vlastnia OnePlus 12R v konfigurácii 16/256 GB sa môžu do 16. marca obrátiť na zákaznícky servis a požiadať o vrátanie peňazí v plnej výške.
Je tam veľký rozdiel?
Otázkou však je, koľko dotknutých zákazníkov túto možnosť reálne využije. Áno, boli oklamaní, takže majú jasné práve na náhradu škody. Na druhú stranu, mnohí bežní používatelia si rozdielov medzi UFS 4.0 a UFS 3.1 asi len-tak nevšimnú. Samotná výkonnosť zariadenia a rýchlosť spúšťania aplikácií je pri UFS 3.1 takmer rovnaká ako pri UFS 4.0. Väčších rozdielov si možno všimnúť až pri prenose súborov, keďže UFS 4.0 ponúka vyššie rýchlosti čítania a zápisu. Ani v tomto prípade však nie sú rozdiely extrémne.
Samozrejme, keď platíte za produkt, očakávate, že vám dodá všetko, čo vám bolo sľubované, aj keď to veľmi nevyužijete. Je to férový obchod – zákazník dostane to, za čo platí, firma dostane spokojného zákazníka a peniaze.
Možno teda očakávať, že tí náročnejší a znalejší používatelia, ktorým záleží na bleskurýchlom prenose súborov, využijú možnosť vrátenia peňazí. Tí, ktorým nezáleží na miernych rozdieloch, sa možno nebudú chcieť obťažovať procesom vrátenia zariadenia a čakaním na náhradu. Ťažko povedať.
Rozhodne však zo strany OnePlus išlo o celkom veľký prešľap. No ako sme spomenuli v úvode tohto článku, chyby robíme všetci. Navyše spoločnosť chybu uznala a ponúkla dotknutým používateľom kompenzáciu, čo je správny postoj.