Viaceré popredné automobilky buď to už investujú, alebo v blízkej budúcnosti plánujú investovať do elektrického pohonu. Výnimkou, samozrejme, nie je ani nemecký koncern Volkswagen, ktorý sa očividne v nemalej miere spolieha na úspech zaručený prepracovaním starších, no stále obľúbených modelov. V dohľadnej dobe má vydať nový elektrický Golf, skrátene e-Golf. Ten vraj ale môže predstavovať nemalé problémy pre iný model tej istej automobilky, konkrétne ID.3, píše Tesla Magazín na základe informácií portálu Top Gear.
Kapitoly článku:
Vraj ak Volkswagen vydá Golf, zneistí sa tým budúcnosť modelu ID.3, ktorý figuruje ako kompaktný elektromobil, ideálny pre jazdy po meste a na malé nákupy. Vo veľkej miere pripomína Golf, čo je dôvod, prečo by vydanie e-Golfu mohlo ohroziť existenciu ID.3. Z podnikateľského hľadiska by nedávalo veľmi zmysel, ak by automobilka produkovala dva veľmi podobné modely.
Elektrický Golf pritom nie je žiadnou prelomovou novinkou. Jeho prvá generácia vyšla pred desiatimi rokmi, teda v roku 2014. Neskôr, konkrétne v roku 2020, ho nahradil model ID.3, ktorý bol skonštruovaný na prvej platforme koncernu určenej špeciálne pre batériové elektromobily.
Problémový ID.3
Hneď po debute sa však objavili prvé komplikácie. Ešte koncom roka 2020 Silke Bagschiková, šéfka predaja a marketingu e-mobility vo Volkswagene, oznámila, že Volkswagen ID.3 nesplnil požadované nároky. Z tohto dôvodu započal proces modernizácie, ktorý zahŕňal predovšetkým renováciu interiéru. Ten vraj trpel niekoľkými nedostatkami. Koncern však nebol veľmi spokojný ani s exteriérom. A samozrejme, zabudnúť nemožno ani na početné problémy so softvérom.
Volkswagen tak zrejme nie je s vozidlom taký spokojný, ako pôvodne očakáva. Z tohto dôvodu sa v poslednej dobe čoraz častejšie hovorí o príchode novej generácie elektrického Golfu, ktorý by vrátil život legendárnemu modelovému radu.
„Golf nezabijeme“
Koncern si očividne uvedomuje vplyv tejto značky na automobilovú verejnosť. Potvrdil to Kai Grunitz, technický šéf Volkswagenu. „Je to srdce našej značky. Golf nezabijeme,“ povedal s dodatkom, že aktuálna generácia tohto úspešného modelu bude poslednou, ktorú poženie spaľovací motor. Nová generácia, ktorá je aktuálne naplánovaná na rok 2028, by tak mala byť plne elektrifikovaná.
Práce na novom e-Golfe vraj už prebiehajú. Grunitz taktiež prezradil, že ak automobilka uvedie na trh elektrifikovaný kompaktný hatchback so značkou Golf, musí byť už na prvý pohľad jasné, že je to skutočný Golf. Na základe týchto slov možno očakávať, že sa nedočkáme len familiárneho dizajnu, ale aj atraktívnej cenovky, čo by mnohých veľmi potešilo, keďže väčšina elektromobilov je stále celkom drahá.
Toto však nie sú zrovna dobré správy pre ID.3, keďže spadá pod rovnaký segment ako Golf. Grunitz pritom uviedol, že nie je možné, aby ponuka obsahovala 2 alebo 3 modely pre jedného a toho istého zákazníka. Ak by koexistovali e-Golf a ID.3, vzájomne by si ukrajovali z koláča, čo by viedlo k potrebe jeden z týchto modelov vyradiť. A keďže s modelom ID.3 koncern nie je ktovieako spokojný, asi tušíme, ktorý by to bol.
Poteší najmä cena
Práve cenová dostupnosť by bola pre mnohých zákazníkov tým hlavným lákadlom. Ako sme spomenuli vyššie, mnohé súčasné elektromobily sú celkom drahé, takže si ich veľa z nás nemôže len-tak dovoliť. A to je celkom problém, keďže už od roku 2035, ktorý nie je až tak ďaleko, bude v Európskej únii (EÚ) povolené predávať ako nové iba elektromobily, prípadne iné vozidlá s bezemisným pohonom.
Postupne sa však objavuje čoraz viac obmedzení aj pre už existujúce spaľováky. Ako sme vás informovali v samostatnom článku na tomto odkaze, v najbližších rokoch sa má v palivách na území Európy navýšiť podiel biozložky, a to až na 13 %, čo môže byť nepríjemný problém pre staršie modely áut. A aby toho nebolo málo, dvihnúť sa majú aj ceny pohonných hmôt. Zatiaľ čo liter benzínu má zdražieť o 4 centy, pri nafte sa očakáva cenový nárast až o 9 centov na liter.