Operátori takmer neustále vymýšľajú nové spôsoby, ako zatraktívniť svoje služby zákazníkom. Často pritom volia vydávanie nových funkcionalít, ktoré dokážu šetriť čas aj peniaze. Do tohto popisu nádherne spadá aj možnosť Volanie cez Wi-Fi (VoWiFi), ktorú po novom svojim zákazníkom prináša aj operátor Tesco mobile, píše portál Živé.sk.
Kapitoly článku:
Čo je VoWiFi?
Ak náhodou neviete, o čo ide, Volanie cez Wi-Fi vám umožní dovolať sa aj z miest, kde sa bežne nenachádza mobilný signál, resp. z nepokrytých lokalít. Ako však naznačuje názov, je potrebné mať prístup k Wi-Fi sieti.
Táto technológia má mnoho výhod. Tú hlavnú sme už spomenuli v predošlom odseku – vďaka Volaniu cez Wi-Fi sa dokážete telefonicky spojiť s ostatnými aj v prípade, že sa nachádzate v lokalite bez mobilného signálu. A čo navyše, fungujú tak aj SMS a MMS správy. Ďalej možno rátať s funkciou presmerovania hovorov či vyššou kvalitou hlasu. Samozrejme, kvalita hovoru sa odvíja od stavu Wi-Fi siete. Ak je pripojenie pomalé či nestabilné, kvalita utrpí.
Netreba pritom zháňať žiadne ďalšie čísla. Volanie cez Wi-Fi vám umožňuje spojiť sa priamo s kontaktmi vo vašom adresári. A funguje to aj naopak, takže sa vám kontakty môžu dovolať na vaše bežné číslo. Niektoré smartfóny dokonca umožňujú okrem hlasu prenášať aj video.
Ponúkajú ju aj slovenskí operátori
Na Slovensku Volanie cez Wi-Fi umožňuje napríklad aj Telekom, ktorý túto možnosť sprístupnil v auguste minulého roka. Princíp sa nemení. A pokiaľ ide o podmienky, je treba mať aktívnu službu VoLTE, podporovaný telefón s aktuálnym firmvérom a dostupnú Wi-Fi sieť.
Okrem Telekomu poskytuje Volanie cez Wi-Fi aj Orange, O2, 4ka a po novom aj Tesco mobile.
Tesco Mobile síce spadá no O2, no spravovaný je spoločne so spoločnosťou Tesco. Obidve firmy pritom vlastnia polovičný podiel. „Zákazníci Tesco mobile majú k dispozícii aj službu VoWifi,“ potvrdila Annamária Krchňavá, hovorkyňa O2, pre Živé.sk.