Orange, najväčší slovenský operátor, zverejnil svoje finančné výsledky, ktoré sa mu podarilo nadobudnúť v priebehu roka 2023. V novej správe pre médiá potvrdil svoju stabilitu, za ktorú možno vďačiť jednoduchšiemu a atraktívnejšiemu portfóliu, ako aj zlepšujúcej sa zákazníckej skúsenosti.
Kapitoly článku:
Orange k 31. decembru 2023 evidoval až 182 000 zákazníkov využívajúcich pevný internet v optickej sieti, čo predstavuje približne 10-percentný medziročný rast. Celkový počet zákazníkov pevného internetu potom dosiahol 323 000, zatiaľ čo segment TV služieb zaregistroval 188 000 prístupov. Stabilizácie sa dočkal aj počet zákazníkov využívajúcich konvergentné služby, teda mobilné a fixné služby v jednom balíčku. Ten sa ku koncu minulého roka vyšplhal na 180 000.
„Celé naše produktové portfólio sme výrazne zjednodušili a zatraktívnili, aby sa v ňom každý rýchlo a jednoducho zorientoval, poľahky našiel, čo hľadá a potrebuje. Reflektovali sme tým na potreby našich zákazníkov, ktoré nie je možné ignorovať. Tí dnes od svojho operátora očakávajú kvalitné komplexné riešenia zodpovedajúce ich špecifickým potrebám. Aj preto sa dlhodobo orientujeme na to, aby sme im v jednom balíku dokázali poskytnúť všetky relevantné služby, ktoré na komunikáciu a zábavu potrebujú, ako aj najinovatívnejšie riešenia pre firmy v oblasti IoT a AI,“ hovorí Mariusz Gatza, generálny riaditeľ Orange Slovensko.
„Naším cieľom je mať spokojných zákazníkov, ktorým sme schopní doručiť všetko, čo potrebujú s minimálnou námahou na ich strane,“ dodal.
Orange za hlavné prívlastky roku 2023 označil zjednodušovanie a zatraktívňovanie portfólia služieb a kontinuálne zvyšovanie zákazníckej skúsenosti, a to ako u rezidenčných zákazníkov, tak aj v rámci segmentu firemných zákazníkov.
Prestížne ocenenia a rozširovanie 5G siete
Operátor si za svoj výkon v roku 2023 vyslúžil nemálo ocenení. Jeho mobilná sieť je považovaná za najlepšiu, aspoň čo sa týka slovenského trhu, čo mu umožňuje sústrediť sa aj na smart riešenia v oblasti umelej inteligencie a internetu vecí. Tie už dnes prinášajú zákazníkom nové možnosti, ktoré dokážu ich život zjednodušiť a skvalitniť.
Pochváliť sa však môže aj rapídnym rozširovaním 5G siete. Jej pokrytie dokázal operátor v priebehu minulého roka navýšiť o 40 %, konkrétne z 25-percentného pokrytia na viac ako 65-percentné pokrytie. V súčasnosti je 5G sieť Orangeu dostupná pre 65,6 % populácie Slovenska, čiže v 596 mestách a obciach. A podľa všetkého bude v rozširovaní pokrytia pokračovať aj v priebehu tohto roku. „Naše plány na rok 2024 sú ako vždy ambiciózne, iba tak dokážeme priniesť zákazníkom tú najlepšiu skúsenosť a najkvalitnejšie služby,“ hovorí Gatza.
4G sieť vo všetkých mestách a obciach
Pokiaľ ide o mobilnú 4G sieť, tá je dostupná pre viac ako 99,1 % populácie Slovenska, teda vo všetkých 141 mestách a 2 262 obciach na Slovensku. Služby fixnej siete potom môže využívať okolo 1,8 milióna domácností. Optická sieť je dostupná pre vyše 592 000 domácností v 70 mestách a k optickým službám poskytovaním prostredníctvom partnerských sietí má prístup 615 619 domácností v 703 mestách a obciach na Slovensku.
Rok 2023 však bol aj obdobím, kedy mohli zákazníci naposledy využívať 3G sieť. Funkčnosť tejto generácie Orange garantoval len do konca roka. Nie je totiž potrebná, keďže drvivú väčšinu krajiny pokrýva 4G alebo 5G konektivitou. Operátor sa chce v dohľadnej dobe zamerať na ďalší rozvoj práve týchto sietí.
Rekordná dátová prevádzka
Vlani taktiež stúpla dátová prevádzka, ktorá si tak udržala svoj rastúci trend. V roku 2023 preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 18 % viac dát ako v tom predchádzajúcom, pričom viac ako 22 % z celkového objemu dát, ktorý činí 112,75 milióna GB dát, bolo prenesených v 5G sieti. Toto percento predstavuje viac ako 17-násobný medziročný nárast.
Orange k 31. decembru 2023 evidoval 2,389 miliónov aktívnych zákazníkov mobilných služieb, z čoho viac než 1,8 milióna tvoria zákazníci mobilných fakturovaných služieb. Pre mobilné hlasové služby operátora sa v uplynulom roku rozhodlo takmer 50 000 nových zákazníkov, ktorí si preniesli svoje číslo od konkurenčných operátorov. Naopak Orange pre iného operátora opustilo niečo cez 61 500 zákazníkov.
Napokon pár slov k peniazom. Celkové výnosy operátora v roku 2023 vykázali medziročný rast o 3,2 % a dosiahli 589 miliónov €. Výnosy z predaja zariadení medziročne vzrástli o takmer 4 % na 132 miliónov €, pričom viac než 3-percentný nárast zaznamenali aj výnosy zo služieb s hodnotou 457 miliónov €. Jeden zákazník Orangeu v priemere vyniesol 13,7 €.