Deň, kedy bude nabíjanie elektromobilov rovnako rýchle, ako tankovanie, je bližšie. Postarala sa o to automobilka Porsche, ktorá predstavila facelift obľúbeného modelu Taycan. Aktualizovaný model prináša niekoľko významných vylepšení, medzi ktoré patrí rýchlejšie nabíjanie a vyšší dojazd.
Porsche Taycan je síce prémiový elektromobil, zároveň slúži ako okno do budúcnosti bežnejších modelov. Technológie, ktoré Porsche využíva dnes sa o pár rokov postupne dostanú aj do lacnejších vozidiel. A ak to tak naozaj bude, máme sa na čo tešiť.
Zo 6 na 80% za menej ako 15 minút
Prvá generácia Porsche Taycan sa preslávila nielen jazdnými vlastnosťami či krásnym dizajnom, ale aj tým, aké technológie priniesla. Aj prvá generácia sa nabíjala rýchlo, nová generácia to posúva ešte o čosi ďalej.
Modernizovaná verzia totiž dokáže prekonať hranicu výkonu nabíjania 300 kW. To znamená, že z 10% na 80% by sa mal vedieť nabiť za menej ako 20 minút. Ako však prví recenzenti zistili, výkon v skutočnom svete je ešte o niečo lepší.
Server Autocar totiž zmeral, že pri vonkajšej teplote 16 °C sa vozidlo zo 6 % na 80 % nabilo za rekordných 14 minút. Výkon nabíjania pri teste dosiahol maximum až 332 kW. Pri takomto výkone nabíjania sa však vozidlo nabíjalo len chvíľu, približne 5 minút. Následne výkon klesol pod 300 kW.
Elektromobil budúcnosti už dnes
Aby toho nebolo málo, vynovený Taycan sa zlepší nielen v nabíjaní, ale aj v dojazde. Zatiaľ čo súčasný model sa v metodike WLTP ledva vyšplhal nad 500 km (504 km, pozn. red.), modernizovaná verzia by mala zvládnuť podstatne viac.
Pri testoch v Kalifornii na diaľnici s maximálnou povolenou rýchlosťou 120 km/h mal elektromobil na jedno nabitie prejsť 587 kilometrov. Uvidíme či sa tvrdenia Porsche ukážu ako pravdivé aj pri ďalších testoch.