Telekom oznamuje dôležité novinky týkajúce sa zmien vo vedení. Už toto leto sa na pozíciu generálnej riaditeľky a podpredsedu predstavenstva Slovak Telekom a T-Mobile Czech Republic Melinda Szabó. Mladen Mitič, súčasný riaditeľ mass market segmentu, zase prevezme pozíciu SVP B2C Growth Europe v centrále Deutsche Telekomu. Čo presne táto obmena znamená pre fungovanie operátora?
Kapitoly článku:
Melinda Szabó má na konte bohaté skúsenosti
Melinda Szabó sa môže pochváliť viac ako 25-ročnými skúsenosťami v oblasti telekomunikácií. Veľkú časť svojej profesionálnej kariéry strávila pôsobením v Magyar Telekome, kde bola v júli 2018 vymenovaná do pozície Chief Commercial Officer Residential Services a v januári 2020 do pozície obchodnej riaditeľky. Pár rokov však strávila aj vo Vodafone a ďalších spoločnostiach.
V súčasnosti pôsobí na pozícii Senior Vice President B2C Growth Europe v spoločnosti Deutsche Telekom a zodpovedá priamo Dominique Leroy, členke predstavenstva Deutsche Telekom za segment Európy.
Čo sa týka jej študijných úspechov, získala titul marketingového ekonóma na Fakulte medzinárodného manažmentu a obchodu, MBA na Webster University a Szent István University. Rada sa venuje kultúre, turistike a cestovaniu so svojou rodinou.
„Melinda preukázala výnimočný obchodný zmysel a vášeň pre orientáciu na zákazníka a úspešne ju preniesla za hranice B2C segmentu. Pod vedením Melindy na Commercial Growth B2C Europe segmente sme boli svedkami bezprecedentného zlepšenia spokojnosti zákazníkov a vnímania značky na našich trhoch, čo sa priamo premietlo do pôsobivých finančných výsledkov. Zároveň svojím úsilím podporila cestu k udržateľnejšiemu podnikaniu B2C, napríklad pri zavedení celoeurópskych iniciatív cirkulácie zariadení,“ uvádza Leroy.
„Som presvedčená, že využije všetky svoje silné stránky v prospech T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekomu v ďalšom pokračovaní úspešného príbehu na oboch veľmi dôležitých trhoch. Rada by som úprimne poďakovala aj Vladanovi Pekovičovi, že prijal úlohu zastupujúceho generálneho riaditeľa popri svojich povinnostiach na pozícii CTIO a zaisteniu bezproblémového prechodu,“ dodáva.
Čo to znamená pre zákazníkov?
Nakoľko má Szabó bohaté skúsenosti prepletené viacerými kľúčovými úspechmi, možno očakávať, že jej nástup na pozíciu generálnej riaditeľky T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom bude veľkým prínosom pre obidva trhy. Sama tvrdí, že vízia a ciele ostanú nezmenené, rovnako ako zameranie na zákazníka. Chce sa však zamerať aj na ďalšie pokroky v inováciách, posilnenie rastu a transformáciu pre udržateľnú budúcnosť.
„Naďalej budeme posilňovať naše značky a budeme pokračovať v úsilí získavať si srdcia našich zákazníkov i zamestnancov. Teším sa na spoluprácu s oboma tímami,“ hovorí Szabó.
Zmeny v mass market segmente
Jedna veľká zmena sa odohrá aj na úrovni manažmentu. Súčasný riaditeľ mass market segmentu Mladen Mitič bude povýšený na pozíciu Senior Vice President B2C Growth Europe v Deutsche Telekome a stane sa tak nástupcom Melindy. Očakávaný dátum nástupu bol stanovený na 1. júna 2024.
Mladen do leta zabezpečí hladký prechod pre svojho nástupcu. Výberový proces pre pozíciu riaditeľa mass market divízie stále prebieha, takže presnú identitu nástupcu zatiaľ nepoznáme.
Mladen bol počas svojho 3-ročného pôsobenia v Slovak Telekome dôležitou súčasťou mnohých dôležitých projektov a kampaní. Napríklad vo februári 2023 zodpovedal za štart novej komunikačnej platformy #rešpekt, ktorá sa stala jednou z najúspešnejších a najefektívnejších komunikácií na slovenskom trhu.
Pod jeho vedením taktiež nasadil B2C tím mnohé inovatívne služby, ako napríklad Wow Wi-Fi v júli 2022 či nové OTT TV služby (vrátane integrácie Voyo). Za jeho pôsobenia taktiež vznikol rad smartfónov T Phone. Za zmienku taktiež stojí aj predstavenie jednoduchšieho, zákaznícky orientovaného portfólia mobilných paušálov v septembri 2023.
Po biznis stránke dosiahol Mladen silné výsledky v B2C segmente, priebežne zlepšoval zákaznícku skúsenosť a dosiahol v nej vedúcu pozíciu na trhu.
„Som šťastná, že môžem privítať Mladena v líderskom tíme segmentu Európy. Som presvedčená, že jeho rozsiahle skúsenosti na komerčných funkciách v telekomunikačnom biznise na rozličných európskych trhoch nám veľmi pomôžu pokračovať v spoločnej ceste európskeho digitálneho lídra orientovaného na zákazníka,“ hovorí Dominique Leroy.
„Som veľmi šťastný a poctený touto príležitosťou. Dostal som dôveru pripojiť sa ku skvelému európskemu tímu lídrov a rozširovať úžasné úspechy z minulých rokov. Počas mojich troch rokov na Slovensku sa nám podarilo priniesť na trh mnohé inovácie, ešte viac zlepšiť zákaznícku skúsenosť, aj úroveň našich služieb. Zo Slovenska odchádzam hrdý na tento tím a kultúru, ktorú sme spolu budovali – skvelé výsledky boli ich patričnými následkami. #RešpektPreSlovakTelekom,“ uviedol Mladen.
Mladen prišiel do Slovak Telekomu z Deutsche Telekom Europe HQ v septembri 2021, kde bol zodpovedný za segment EU B2B transformácie. Pred nástupom do Deutsche Telekomu bol zodpovedný za marketing a digitalizáciu v TDC Business a viedol divíziu marketingu a produktov v Telekom Norway.