Vianoce sú obdobím pokoja, pohodlia a áno, aj darčekov. No žiaľ, nie každý darček sa stretne s úsmevom na tvári. Občas sa stane, že dostaneme nevhodný alebo nechcený darček, o ktorom okamžite vieme, že buď to sa nikdy nevyužije a iba bude zbierať prach, alebo skončí v odpadkovom koši. Packeta však po novom ponúka hneď dve ďalšie možnosti.
Kapitoly článku:
Ak napríklad dostanete oblečenie, ktoré vám veľkostne nesedí, alebo sa vám jednoducho nepáči, môžete ho vrátiť do partnerského e-shopu cez ktorékoľvek z približne 1 300 výdajných miest na celom Slovensku, a to úplne zadarmo. Podobne to funguje dokonca aj vtedy, keď e-shop možnosť vrátenia cez Packetu neponúka priamo. Takéto darčeky je možné vrátiť cez ktorýkoľvek Z-BOX alebo výdajné miesto so zľavou až 30 %.
„Na rozbaľovaní darčekov je najlepšie to, že vopred neviete, čo vlastne dostanete. Niekedy však môže byť ťažké odhadnúť presnú veľkosť alebo vkus obdarovaného. Preto sme sa rozhodli proces vracania nevhodných darčekov maximálne zjednodušiť. V mnohých prípadoch sa dajú cez Packetu vrátiť úplne zadarmo. V zvyšných je to teraz možné so zľavou, aby sme pomohli obmedziť negatívnu ekologickú stopu nechcených tovarov a uľahčili ľuďom posunutie darčeka niekomu inému, komu spraví väčšiu radosť,“ hovorí Alexander Jančo, výkonný riaditeľ Packety.
Ako to funguje?
Najjednoduchším scenárom je, ak e-shop, z ktorého ste dostali darček, umožňuje vrátenie tovaru priamo cez Packetu. V takom prípade stačí navštíviť sekciu s informáciami o vrátení alebo reklamácií tovaru. Možno bude potrebné vyplniť vratkový formulár, prípadne ho vytlačiť. Po podniknutí všetkých potrebných krokov vám bude vygenerovaný vratkový kód.
Akonáhle obdržíte kód, stačí nechcený alebo nežiadaný tovar zabaliť a priniesť ho na ktorékoľvek z 1 300 výdajných miest po celom Slovensku. Kód následne nadiktujete personálu. K dispozícii je však aj možnosť vrátenia cez mobilnú aplikáciu, kde si jednoducho vyberiete možnosť „Vrátiť zásielku“, zadáte vratkový kód a z rozbaleného zoznamu si vyberiete najvhodnejšie výdajné miesto.
Čo ak e-shop neponúka vrátenie cez Packetu?
To sa na prvý pohľad môže zdať ako problém, no nie je dôvod na obavy. Packeta myslí aj na takéto prípady, kedy samotný e-shop prenecháva proces vrátenia tovaru čisto len na zákazníkovi.
Ak daný e-shop neponúka možnosť vrátenia tovaru cez Packetu, zákazník môže jej služby využiť aj tak. Stačí zásielku odoslať cez ktorékoľvek výdajné miesto alebo Z-BOX, čím sa vyhnete zbytočnému čakaniu v rade. Následne stačí otvoriť mobilnú aplikáciu, zadať možnosť „Odoslať zásielku“, vyplniť adresu obchodníka (najlepšie podľa údajov v sekcii pre reklamácie a vrátenie tovaru na oficiálnej stránke).
Pre správnu identifikáciu zásielky je potom potrebné zadať aj telefónne číslo, napríklad na infolinku obchodníka. V sekcii „Kam“ vyberiete možnosť „Doručenie na adresu“ a zadáte adresu podľa pokynov e-shopu.
Darčeky nemusíte len vracať, môžete ich aj posunúť ďalej
Ak z toho či onoho dôvodu nechcete alebo nemôžete obchodníkovi vrátiť nežiadaný darček, máte minimálne ešte jednu možnosť, ako s ním naložiť. Môžete ho darovať niekomu z blízkych, čo taktiež môžete riešiť cez Packetu. V mobilnej aplikácii jednoducho zadáte adresu obdarovaného, prípadne vyberiete doručenie do výdajného miesta alebo Z-BOXu v jeho okolí.
Na takto vracané zásielky do e-shopu alebo balíky posielané blízkym (v rámci SR) môžete do konca januára 2024 využiť zľavu vo výške až 30 %. Využiť je ju možné až na 3 rôzne zásielky posielané cez aplikáciu alebo niektoré z výdajných miest/Z-BOXov. Pre aktiváciu zľavy stačí zadať promo kód „DRUHASANCA“.