Spoločnosť Tesla sa rozhodla vážne obviniť známe médium. Je ním agentúra Reuters, ktorá si údajne vymyslela príbeh o tom, že automobilka klame svojich zákazníkov. V čom presne? Vraj ich balamutí tak, aby mohla vykonávať opravy vozidiel mimo záruky, teda aby ich zákazníci hradili z vlastného vrecka, píše Electrek.
Prejsť na:
Agentúra minulý týždeň zverejnila článok, v ktorom informovala, že Tesla obviňovala vodičov zo zlyhaní súčiastok, o ktorých veľmi dobre vedela, že sú chybné. Článok uvádza, že Tesla presviedčala vodičov o tom, že za spôsobené škody sú zodpovední iba oni sami, hoci veľmi dobre vedela, že ide o bežné chyby.
Prečítajte si aj:
- Auto už nikdy nebude váš majetok. Platiť budete za každý prejdený kilometer
- Ako prvý na svete dohral Tetris až do konca: 13-ročný chlapec je senzáciou
- Wanbo T6 MAX: Mini projektor od Xiaomi dokáže vyrobiť až 200″ obraz, teraz už stojí len 219 €
Háčik bol v tom, že agentúra neposkytla žiadne oficiálne dôkazy. Uviedla len toľko, že videla servisnú komunikáciu. Do karát jej rozhodne nehrá ani skutočnosť, že redaktori z Electrek ju nedávno prichytili pri snahe spätne upraviť článok a následne o tejto úprave klamať.
Nedostatočné dôkazy
Skeptický pohľad publikácie Electrek, ktorá sa špecializuje na spravodajstvo o elektromobilite, sa zakladá na podozrení, že agentúra svoje tvrdenia o tom, že Tesla vedela o chybách vo svojich elektromobiloch, postavila na servisných oznámeniach, ktoré automobilka šírila vo svojej verejnej sieti.
Problém je v tom, že tieto oznámenia sú štandardné a pomáhajú šíriť poznatky naprieč servisnými strediskami Tesly, aby sa predišlo potenciálnym problémom. Servisné oznámenie teda nemusí nutne poukazovať na rozšírenú chybu.
Tesla sa bráni
Tesla sa ohradila v rozsiahlom príspevku na sociálnej sieti X, čo je pre ňu neštandardné, nakoľko automobilka ešte v roku 2020 zrušila svoje PR oddelenie.
„Agentúra Reuters uverejnila článok, ktorý nesie divoko zavádzajúci titulok a je plný neúplných a preukázateľne nesprávnych informácií. Tento najnovší článok nejasne a nezmyselne naznačuje, že existujú tisíce a tisíce nespokojných zákazníkov spoločnosti Tesla. Je to nezmyselné, pretože je to nefaktové – v skutočnosti patrí retencia zákazníkov Tesly k najlepším a najvyšším v odvetví,“ uvádza príspevok.
„Autor spojil problém súvisiaci s hlukom (nie bezpečnostný) s celým radom nesúvisiacich servisných úkonov. Na rozdiel od tvrdení v článku založených na chybných údajoch je Tesla voči našim bezpečnostným regulačným orgánom na celom svete úprimná a transparentná a akékoľvek narážky na opak sú jednoducho nesprávne,“ pokračuje automobilka vo svojej argumentácii.
Sme zvedaví, ako sa celá situácia vyvinie. Zrejme to bude dosť závisieť od toho, ako zareaguje agentúra. V argumente Tesly stojí, že problematický článok neobsahuje žiadne faktické dôkazy. Uvidíme, či situácia vyeskaluje až do súdneho sporu, teda či sa obsah článku nebude brať ako poškodenie dobrého mena spoločnosti.