Hoci sme malá krajina, máme plno šikovných a kreatívnych ľudí. Nezaostávame dokonca ani v nasledovaní nových trendov, akým je napríklad umelá inteligencia (AI). Dokazuje to slovenský startup CloudTalk, ktorý ponúka najrýchlejšie rastúce riešenie pre volania poháňané umelou inteligenciou a softvér pre kontaktné centrá moderných podnikov. Tento podnik aktuálne získal investíciu vo výške až 26 miliónov €.
Kapitoly článku:
Spoločnosť vďaka tejto štedrej investícii úspešne uzavrela investičné kolo Series B. Najnovšia investícia, vedená spoločnosťami KPN Ventures a Lead Ventures, je podporovaná aktuálnymi investormi Point Nine Capital, henQ, Presto Ventures a Orbit Capital a predstavuje významný krok na ceste k tomu, aby CloudTalk transformoval podnikovú komunikáciu.
Čo je CloudTalk?
CloudTalk je inovatívny slovenský startup, ktorý má kancelárie v Bratislave aj Prahe. Vznikol v roku 2016 s cieľom zjednodušiť firmám telefonovanie so zákazníkmi. Tým prispieva k zlepšeniu zákazníckej skúsenosti, čo následne vedie k vzniku dôležitej konkurenčnej výhody a generovaniu vyšších príjmov.
„Bola zábava sledovať, ako náš produkt rieši problémy viac než 4 000 obchodných tímov a oddelení v styku s klientom vo vyše 100 krajinách sveta. Zabezpečuje vyše 400 miliónov rozhovorov so zákazníkmi. Dalo by sa to preložiť neuveriteľných665 rokov telefonických hovorov,“ vysvetľuje Martin Malych, výkonný riaditeľ spoločnosti CloudTalk.
Dôležitý okamih
Nová investícia vo výške 26 miliónov € umožní strategické zrýchlenie rastu a inovácií produktov, predovšetkým v oblasti cloudového telefónneho systému a riešení pre kontaktné centrá poháňané umelou inteligenciou. Taktiež prichádza v čase, kedy sales a zákaznícke témy po celom svete usilujú o zlepšenie výkonnosti a zvýšenie efektivity v dôsledku výrazných ekonomických zmien.
„Videli sme zvyšujúci sa dopyt po nástrojoch na cloudovú komunikáciu, ktoré dokážu efektívne riešiť výzvy tímov v kontakte so zákazníkom. Používatelia chcú telefonické riešenie, ktoré im pomáha so základnými vecami ako zlepšenie kvality hovorov, zvyšovanie počtu zdvihnutých hovorov a sprehľadnením CRM databázy,“ hovorí Malych. „Chcú, aby toto riešenie na telefonovanie bolo inteligentné. Napríklad, aby zhrnulo hovory vďaka umelej inteligencii, automatizovalo robenie si poznámok a monitorovalo názory zákazníkov vďaka analýze sentimentu. Preto sa teraz intenzívne zameriavame na AI, maximalizáciu efektivity tímov, optimalizáciu rozhovorov a zvyšovanie príjmov pre našich klientov.“
Startup uvádza, že je odhodlaný zvyšovať kvalitu medziľudských rozhovorov a interakcií v podnikaní. Stanovil si za cieľ zlepšiť vlastné komunikačné nástroje poháňané umelou inteligenciou, ako aj zabezpečiť pohodlnú integráciu s modernými podnikateľskými nástrojmi a používateľom po celom svete zabezpečiť bezproblémové interakcie.
Taktiež sa zameriava na budovanie platformy, ktorá okrem toho, že spĺňa stále sa vyvíjajúce požiadavky remote zamestnancov pracujúcich mimo kancelárie, tiež prekonáva očakávania zákazníkov vďaka inovatívnym funkciám, ako je vytáčane s pomocou AI, konverzačná inteligencia a rozpoznávanie hlasu.
Víziou startupu je vytvoriť jednotný ekosystém pre sales tímy a oddelenia starostlivosti o zákazníkov, kde má každý zamestnanec možnosť sa zapojiť do produktívnejších zmysluplnejších konverzácií.
Podpora prichádza aj zo zahraničia
Ambície sú to naozaj pekné, čo si uvedomujú nielen domáci, ale aj zahraniční. Poslanie startupu podporuje napríklad KPN Ventures, vplyvný holandský telekomunikačný operátor a hlavný investor v uplynulom investičnom kole. „Sme ohromení z intuitívnych riešení CloutTalk využívajúcich umelú inteligenciu a ich schopností vyhovieť stále sa meniacim potrebám moderných firiem. Ich záväzok k dokonalosti a inováciám sa perfektne zhoduje s našou víziou,“ konštatuje Sem Alberga, investičný riaditeľ v KPN Ventures.
CloudTalk sa z 26-miliónovej investície náramne teší, čo asi ktovieako neprekvapí. Získané finančné prostriedky totiž môže využiť na inovovanie a rozširovanie svojich služieb, vďaka čomu bude môcť svojim klientom poskytnúť ešte viac výhod a prospechov.
„Dôvodom, prečo sme investovali do CloudTalk, je ich silný zím a pozoruhodný trakcia. Martinovo nasadenie nás očarilo. Sme presvedčení o tom, že vedenie spoločnosti CloutTalk a celý tím je na správnej ceste zmeniť spôsob, akým po celom svete fungujú kontaktné centrá. Majú všetko potrebné na to, aby sa stali lídrom v telekomunikačnom odvetví. Sme radi, že s nimi môžeme spolupracovať a sprevádzať ich na novej ceste,“ povedal Krištov Székely, partner fondu Lead Ventures.