Konečne sme sa dočkali. Volkswagen po dlhom čakaní prináša na slovenský trh svoj špičkový elektromobil ID.7. Ide o luxusný sedan, ktorý sa pýši nielen elegantným dizajnom, ale aj veľmi štedrou technickou špecifikáciou. Dnes už však poznáme aj novú cenu, resp. nové ceny pre náš trh. Prezradila ich samotná automobilka, a to prostredníctvom svojho webu.
Kapitoly článku:
Efektívny vďaka skvelej aerodynamike
Volkswagen ID.7 možno klasifikovať ako vlajkovú loď medzi elektromobilmi. Hlavnými lákadlami tohto vozidla majú byť dlhý dojazd a nízka spotreba, čo inžinieri dosiahli vďaka pozornému a poctivému prepracovaniu každého detailu na karosérii tak, aby sa zabezpečila čo najlepšia aerodynamika. A zdá sa, že uspeli. Koeficient odporu vzduchu má činiť 0,23 s čelnou plochou 2,45 m2.
V preklade do ľudskej reči to znamená, že VW ID.7 umožňuje vzduchu prúdiť tak, aby sa zabezpečil čo najmenší odpor. A čím je menší odpor, tým ľahšie sa autu jazdí. A čím ľahšie sa autu jazdí, tým dlhší je jeho dojazd.
Za efektívnejšie prúdenie vzduchu možno vďačiť aj plynulým líniám konštrukcie, ktorá je dlhá 4 961 mm, široká 1 862 mm a vysoká 1 538 mm. Rázvor pritom dosahuje obrovských 2 966 mm. A pokiaľ ide o štýlovosť, vzadu i vpredu sa nachádzajú LED svetlá, pričom tie zadné sú sfarbené na šedo až dovtedy, kým sa plne nerozžiaria.
Dlhý dojazd aj slušný výkon
Nový elektromobil debutoval vo viacero verziách. Okrem tej základnej je možné vybrať si aj model ID.7 Pro s 86 kWh batériou, ktorá zabezpečuje dojazd až 700 km na jedno nabitie. Štandardne je k dispozícii 77 kWh batéria s dojazdom 615 km.
ID.7 je taktiež prvým vozidlom, ktoré poháňa vlastný elektromotor Volkswagenu. Automobilka zdôrazňuje jeho mimoriadnu efektivitu. Využívať má silnejšie permanentné magnety s vyššou tepelnou kapacitou. Stator má zase hustejšie vinutie cievok s maximalizovaným prierezom káblov. Čerešničkou na torte je dvojité chladenie vodou aj olejom. Výkon dosahuje 210 kW a krútiaci moment 545 Nm.
Interiér plný luxusných možností
Napokon nemožno opomenúť ani nádherne spracovaný interiér, pri ktorom boli v nemalej miere použité materiály z obnoviteľných zdrojov. Kokpit má úplne novú filozofiu – má ísť o „akési mobilné obývacie miesto pre novú éru.“
Hlavnú úlohu v rámci interiéru jednoznačne zohráva head-up displej s rozšírenou realitou (AR). Model VW ID.7 je prvým, ktorý ho ponúka už v štandardnej výbave. Na palubnej doske sa nachádza 15-papclová dotyková obrazovka s novým konceptom ovládania infotainmentu. Niektoré tlačidlá sú k dispozícii vždy, aby ich vodič nemusel počas jazdy zbytočne dlho hľadať. Prehľadnosť systému ďalej podporuje hlavné menu, ktoré funguje na báze dlaždíc.
V interiéri možno ešte vypichnúť inteligentné výduchy klimatizácie. Systém dokáže zohľadniť počet pasažierov, vonkajšiu teplotu a dokonca aj polohu slnka tak, aby poskytol perfektnú klimatizáciu každému pasažierovi, a to bez prievanu.
Lacný nie je, no to sa dalo čakať
Volkswagen ID.7 rozhodne má čo ponúknuť a ide o skvelú voľbu pre tých, ktorí si chcú užívať náramne pohodlnú, luxusnú a ekologickú jazdu.
No keďže ide o vlajkovú loď, treba rátať s tým, že cena nie je zrovna nízka. Základný model so 77 kWh batériou a dojazdom 615 km sa s bonusom 3 000 € začína predávať od 51 490 €. Vyšší variant s 86 kWh batériou a dojazdom až 700 km štartuje na cene 53 490 €. V cene modelu je však aj akciová výbava obsahujúca Balík Interiér, Balík Technika a Dizajn, Balík Asistenčných systémov a Balík Komfort a Navigácia. Hodnota tejto akciovej výbavy štandardne dosahuje 9 340 €.