Azda najväčším strašiakom vodičov na diaľniciach či iných cestách sú policajné hliadky merajúce maximálnu povolenú rýchlosť. Na Slovensku ich je neúrekom, je to evidentné z hlásení v aplikácií Waze či v rôznych dopravných servisoch. Ideálne je, ak rýchlosť neprekračujete, no pokute sa vodiči vedia vyhnúť aj vtedy, ak sú pozorní.
Policajti totiž musia pri meraní z auta do auta dodržať niekoľko dôležitých pravidiel, inak nezistia aktuálnu rýchlosť, na základe ktorej by vás mohli pokutovať. Aké podmienky to sú zisťoval server Autosalon od anonymného policajta v susednom Česku. Aj keď na Slovensku to nemusí zodpovedať úplnej pravde, vo väčšine prípadov to bude veľmi podobné, ak nie rovnaké.
Pokuta za rýchlosť: Čo musia policajti dodržať?
Polícia na meranie rýchlosti z vozidla do vozidla využíva niekoľko typov radarov. Veľmi časté sú mikrovlnné radary Ramer, polícia však využíva aj ďalšie systémy, ako napríklad PolCam. Iný nie je len názov, ale aj technológia, ktorá sa za nimi schováva. „Lepšie policajné radary dokážu zmerať rýchlosť až na jeden kilometer a zároveň podľa EČV okamžite zistiť všetky informácie o vozidle,“ povedal anonymný policajt.
Policajti to ale vôbec nemajú jednoduché. Ak chcú zmerať vodiča, ktorý prekračuje maximálnu povolenú rýchlosť, musia sa za neho „zavesiť“ a nejakú dobu udržovať rovnakú rýchlosť, inak meranie neplatí, podotkol anonymný policajt. Ak si hliadku všimnete a začnete brzdiť, alebo zmeníte pruh, je dosť pravdepodobné, že vás polícia nebude vedieť presne zmerať a vy sa tak vyhnete pokute. Je ale nadovšetko dôležité, aby ste manévrami nikoho neohrozili, zakončil policajt.
Ak šoférujete často alebo dosť dlho, určite už máte dobré oko na rozpoznanie neoznačených policajných áut vybavených radarom. Často ich spoznáte podľa toho, že majú tmavú farbu karosérie, svetelné zariadenia pod prednou maskou chladiča, tónované sklá a tiež nezvyčajne dlhú anténu.